Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 43489
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 08 دسامبر 2022 - 8:07 |

ناتو بودجه نظامی افغانستان را به اوکراین میدهد

ناتو بودجه نظامی افغانستان را به اوکراین میدهد

رسانه پولیتیکو گزارش داده است که ناتو درنظر دارد پول باقی‌مانده صندوق حمایتی این سازمان از نیروهای امنیتی پیشین افغانستان را به نیروهای اوکراین اختصاص دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، تخصیص بخشی از ۳.۴ میلیارد دالر این صندوق برای جلوگیری از پیش‌روی روسیه در اوکراین، تحت بررسی اعضای ناتو قرار دارد.
دو مقام غربی به پولیتیکو گفته‌اند که انتقال پول حمایتی ناتو از نیروهای پیشین امنیتی افغانستان به نیروهای اوکراینی، براساس درخواست کی‌یف صورت می‌گیرد.

این در حالی است که کمک‌های مالی به اوکراین در ۱۰ ماه گذشته بودجه دفاعی برخی کشورهای کوچک‌تر را تحت فشار قرار داده است.
از سویی هم برخی از کشورهای اروپایی به دلیل تورم اقتصادی و افزایش هزینه‌های انرژی، با تنش فزاینده‌ای در مورد تخصیص بودجه به اوکراین مواجه‌اند.
گزارش افزوده است که هرچند این پول برای عملیات زمستانی نیروهای اوکراینی در برابر روسیه کافی نیست، اما کمکی در ادامه کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین است.

کشورهای عضو ناتو پس از حمله روسیه به اوکراین، به‌طور جداگانه ده‌ها میلیارد دالر تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه به این کشور اختصاص داده‌اند.
امریکا به تنهایی ۱۹.۷ میلیارد دالر به اوکراین کمک نظامی کرده و همچنان متعهد شده است که از این کشور در برابر روسیه حمایت مالی و نظامی خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.