Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44032
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 24 دسامبر 2022 - 17:24 |

نگرانی سازمان‌ ملل از بلوکه ماندن پول‌های افغانستان در کشورهای غربی

نگرانی سازمان‌ ملل از بلوکه ماندن پول‌های افغانستان در کشورهای غربی
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گزارشی به شورای امنیت این سازمان از بلوکه ماندن دارایی‌های افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر, مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گزارشی به شورای امنیت این سازمان گفته است: مشکلات بانک‌هایی که فرایند‌های مالی و پولی خود را در داخل و خارج از افغانستان انجام می‌دهند تا مدتی باقی خواهد ماند.

وی افزوده است: معافیت بشردوستانه برای تراکنش‌های بانکی برای از سرگیری کامل تراکنش‌های بین المللی به افغانستان و برعکس باید لحاظ شود.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه همچنین بیان داشته است که اگرچه مشکلات کمتری در انتقال پول نقد وجود دارد، اما این وضعیت همچنان به عنوان یک مشکل قابل توجه باقی مانده است.
پیش از این نیز، «شاه محرابی» عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان، تحریم نظام بانکی این کشور را عامل عمده و بزرگ مشکلات و بحران کنونی اقتصادی افغانستان دانسته بود.
وی با اشاره به مذاکرات در باره آزادسازی دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا گفته بود: مذاکرات هنوز پایان نیافته، اما امیدواری وجود دارد سازو کاری برای آزادسازی دارایی‌ها ایجاد شود که مورد توافق همه جناح‌ها باشد تا از این پول برای تأمین ثبات در قیمت‌ها و جلوگیری از نوسانات در نرخ تبادل ارز استفاده شود
قابل یادآوری است که با سقوط دولت پیشین بیش از ۹ میلیارد پول‌های افغانستان توسط آمریکا بلوکه شد و این کار ضربه‌ای سنگین به سیستم بانک‌داری کشور وارد کرده و تاجران را نیز با مشکلات رو برو ساخت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.