Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 43811
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2022 - 8:11 |

وابستگی شهروندان کشور به کمک‌های بشردوستانه

وابستگی شهروندان کشور به کمک‌های بشردوستانه

نهاد حفاظت مدنی و عملیات بشردوستانه اتحادیه اروپا می‌گوید که میلیون‌ها افغان برای سپری کردن زمستان بر کمک‌ها متکی اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ نهاد حفاظت مدنی و عملیات بشردوستانه اتحادیه اروپا در گزارشی گفته است اکنون بیش از شش میلیون تن در افغانستان، با خطر قحطی روبرو اند.

در گزارش این نهاد آمده است: «به علت دشواری‌های بی‌سابقه اقتصادی، حوادث طبیعی، به شمول زمین‌لرزه و سیلاب، خانواده‌ها مقدار بسیار کمی از نیازهای زندگی شان را در زمستان پیش‌رو فراهم ساخته اند.»
به گفته این نهاد بهای مواد خوراکی افزایش یافته و به علت خشک‌سالی، گرما، و نبود پول برای خرید تخم و وسایل کشاورزی، فرآورده‌های کشاورزی آسیب دیده‌اند.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان نیز مسدود ماندن دارایی‌های افغانستان و محدودیت بر بانک‌ها را از عوامل اصلی افزایش فقر در کشور می‌داند.
این مقام پاکستانی می‌گوید که به علت مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ناگزیر شده‌اند تا دختران شان را پیش از وقت به ازدواج دهند.
وزیر خارجه پاکستان در این مورد گفته است: «وقتی که وضعیت اقتصادی دشوار باشد، پس به حقوق که شما کار می‌کنید، کاهش می‌یابد بجای این که گسترش یابد. من باور ندارم که با مسدود بودن ذخایر ارزی افغانستان و غیر فعال بودن سیستم بانکی افغانستان، ما شاهد پیشرفت در این بخش و بخش‌های دیگر باشیم.»

از سویی هم، وزارت اقتصاد می‌گوید که برای برطرف کردن چالش‌های اقتصادی در افغانستان نیاز است که کار پروژه‌های زیربنایی از سر گرفته شود تا زمینه کار برای شهروندان کشور فراهم شود.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، گفت: «در کنار کمک‌های بشردوستانه، کمک‌های انکشافی و توسعه‌یی به افغانستان تداوم داشته باشد. دوم راه‌اندازی پروژه‌های کلان اقتصادی است که ایجاد اشتغال صورت بگیرد و سوم تقویت و راه اندازی صنایع کوچک و متوسط است. اینها می‌تواند در کاهش مشکلات اقتصادی موثر تمام شود.»

پیش از این، سازمان جهانی مهاجرت در گزارشی گفته بود که ۹۷ درصد شهروندان افغانستان با فقر روبه‌رو استند و اثرهای بد تغییرات آب‌وهوا در افزایش فقر نقش مهمی داشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.