Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44017
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 دسامبر 2022 - 10:35 |

واکنش روسیه به حمله تروریستی طالبان پاکستان در اسلام‌آباد

واکنش روسیه به حمله تروریستی طالبان پاکستان در اسلام‌آباد
روسیه حمله تروریستی طالبان پاکستان در اسلام آباد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حمله تروریستی در اسلام آباد پایتخت پاکستان را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «روسیه به شدت حمله تروریستی در پایتخت پاکستان در ۲۳ دسامبر که مسئولیت آن را طالبان پاکستان بر عهده گرفت، محکوم می‌کند.»

به گفته زاخارووا، روسیه شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی در تعدادی از استان‌های پاکستان است که این فعالیت‌های تروریستی کارکنان مجری قانون و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود که ما همبستگی خود را با اسلام آباد در مواجهه با تهدید جهانی تروریسم اعلام می‌کنیم و بر تعهد خود برای همکاری سازنده و نزدیکتر با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم در قالب‌های چندجانبه و مهمتر از همه در چارچوب سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کنیم.

عصر جمعه، رسانه‌های محلی اسلام آباد در خبری فوری از کشته شدن یک نیروی پلیس پاکستان و زخمی شدن سه نفر دیگر در حادثه انفجار یک خودرو شهر اسلام آباد (پایتخت پاکستان) خبر دادند. بنابر گزارش‌ها، در این حادثه یک گشتی پلیس پاکستان در اسلام آباد در حال انجام عملیات تعقیب یک خودرو بوده، که ناگهان این خودرو منفجر می‌شود.

بنابر اعلام منابع محلی، در این حادثه راننده خودروی منفجر شده نیز در اثر شدت انفجار کشته شده است.

پس از این حمله تروریستی، گروه تحریک طالبان پاکستان مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

تحریک طالبان پاکستان، در ماه ژوئن آتش‌بس با اسلام‌آباد را تا مدتی نامحدود، تمدید کرد تا مذاکرات صلح با میانجی‌گری افغانستان ادامه پیدا کند، اما دو ماه پیش اتش بس خود را با دولت اسلام آباد پایان یافته اعلام کرد و به نیروهایش فرمان حمله به اهداف دولتی و نظامی را صادر کرد. از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان در سال گذشته، اسلام‌آباد همواره نسبت به حملات تحریک طالبان به ویژه در مرز مشترک این کشور با افغانستان، گلایه کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.