Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43920
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 دسامبر 2022 - 11:50 |

واکنش نبیل به بستن دروازه های دانشگاه به روی دختران از سوی گروه طالبان

واکنش نبیل به بستن دروازه های دانشگاه به روی دختران از سوی گروه طالبان
رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به بستن دروازه های دانشگاه ها از سوی گروه طالبان نوشت: گروه طالبان همان گروه مزدور اهداف نیابتی دیگران هستند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به تعلیق تحصیل دختران در دانشگاه‌ها از سوی گروه طالبان در تویترش نوشت: “علم و دانش سبب توسعه فکری جامعه و قوی شدن روحیه‌ی آزادی می‌شود”.
او تأکید کرده است، که بهتر است مردم افغانستان دیگر فرصت را به این امید که طالبان تغییر خواهند کرد، ضایع نکنند و آینده‌ی اولادشان را به دست این گروه برباد نکنند.
او نوشته است: “طالب همان گروه مزدور اهداف نیابتی دیگران هستند”.
این درحالی است، که سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در دستور تازه‌ای اعلام کرده است که تحصیل دختران در دانشگاه‌ها تا امر ثانی معطل قرار داده شود.
در مکتوبی که از سوی ضیاءالله هاشمی، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی طالبان همگانی شده، عنوانی دانشگاه‌های خصوصی و دولتی نوشته است که این تصمیم براساس فیصله‌ی کابینه‌ی طالبان گرفته شده است.
این تصمیم طالبان در همین ساعات نخست واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا بدون درگیری در ۱۵ اگوست سال گذشته میلادی یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و یکبار دیگر این گروه دستورهای افراطی خود را بر مردم افغانستان به اجرا گذاشت و دروازه های مکتب های دختران صنف شش به بالا را بست و اکنون دستور بستن دانشگاه ها را به روی دختران داده است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.