Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 43498
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 دسامبر 2022 - 9:53 |

کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراین در شبانه روز گذشته

کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراین در شبانه روز گذشته

وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد که بیش از هفت هزار خودروی زرهی ارتش اوکراین در جریان عملیات نظامی روسیه در این کشور از تاریخ پنجم حوت تا اکنون تخریب شده است.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش داد آن طور که وزارت دفاع روسیه گزارش کرده، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراینی در نبرد با نیروی مسلح روسیه کشته شدند.

طبق این گزارش، ارتش روسیه همچنین بیش از ۱۲۰ راکت «هیمارس» و همچنین سه سامانه راکت‌انداز چندگانه اوکراین را نیز از بین برده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش کرد که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای روسیه بیش از هفت هزار تانک و خودروهای نظامی دیگر اوکراین را منهدم کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که نیروهای هوایی و واحد راکتی و توپخانه‌های روسیه، طی عملیات ۲۴ ساعته گذشته خود، دو ایستگاه رادار نبرد ضدباتری «AN/TPQ-۵۰» ساخت ایالات متحده را در منطقه «خارکیف» و «جمهوری خلق دونتسک» تخریب کردند. در این بیانیه آمده است: «در مناطق شهرک‌های استاپوچکی در جمهوری خلق دونتسک و زلنی گای در منطقه خارکیف، دو ایستگاه راداری ضدباتری AN/TPQ-50 منهدم شد».

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک ایستگاه راداری سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ اوکراین در منطقه بارونکووو در خارکیف را نیز تخریب کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: «ایستگاه راداری سامانه راکت ضدهواپیمای اس-۳۰۰ در نزدیکی روستای بارونکووو منطقه خارکیف منهدم شد. دیپوی تسلیحات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح اوکراین نیز در نزدیکی اورخوف منطقه زاپروژیا منهدم شد». وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی روسیه طی یک روز چهار هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را ساقط کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.