Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44774
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2023 - 11:50 |

آمار جدید از پناهجویان افغانستان در آلمان

آمار جدید از پناهجویان افغانستان در آلمان
در آلمان بعد از پناهجویان سوری، پناهجویان افغانستان در مقام دوم قرار دارند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه “ولت ام سونتاگ” با اشاره به سند محرمانه کمیسیون اروپا به نام “گزارش وضعیت مهاجرت و پناهندگان” گزارش داد که تعداد پناهجویان در آلمان نسبت به سال گذشته با یک سوم افزایش به ۲۲۶۴۶۷ نفر رسید که بالاترین تعداد از سال ۲۰۱۶ است.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، آلمان از نظر تعداد درخواست های پناهندگی همچنان در بین کشورهای اتحادیه اروپا پیشتاز است. فرانسه با ۱۵۴۵۹۷ درخواست در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن اسپانیا (۱۱۶۹۵۲) و اتریش (۱۰۸۴۹۰) قرار دارند. محبوب ترین مقاصد برای مهاجران اسلواکی (۵۴۴) و لتونی (۶۲۲) بود. مجارستان که سیاست محدودکننده پناهندگی دارد، تنها ۴۶ درخواست را گزارش کرده است.
در این گزارش آمده است: “بزرگترین افزایش مطلق در اتریش ثبت شد، جایی که تعداد درخواست ها در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تقریباً ۳ برابر افزایش یافت.” تعداد کل درخواست های پناهندگی ثبت شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. سال گذشته، ۹۲۳۹۹۱ نفر در ۲۷ کشور عضو درخواست حمایت سیاسی کردند که ۴۶٫۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. هر سوم متقاضی در آلمان از سوریه و پس از آن افغانستان (۱۷٪)، ترکیه (۱۰٪) و عراق (۶٫۷٪) هستند.
با نگاهی به اتحادیه اروپا به عنوان یک کل، اکثر درخواست ها نیز از سوی پناهندگان از سوریه، افغانستان، ترکیه، ونزوئلا و کلمبیا بوده است. علاوه بر این، طبق گزارش این روزنامه، تقریباً ۵ میلیون پناهنده از اوکراین برای حمایت موقت به اتحادیه اروپا درخواست داده اند.
طبق قوانین اتحادیه اروپا، اوکراینی ها مجبور نیستند درخواست پناهندگی بدهند و به عنوان یک قاعده، بلافاصله مجوز کار دریافت می کنند. ولت آم سونتاگ نتیجه می گیرد که هجوم چنین خارجی ها به زودی منجر به ازدحام بیش از حد مراکز پذیرش به خصوص در آلمان خواهد شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.