Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44428
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 06 ژانویه 2023 - 9:14 |

امتناع رهبر طالبان از دیدار با هیأت اتحادیه جهانی علمای مسلمان

امتناع رهبر طالبان از دیدار با هیأت اتحادیه جهانی علمای مسلمان

«هبت الله آخوندزاده»، رهبر جنبش طالبان از دیدار با هیأت اتحادیه جهانی علمای مسلمان خودداری کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، «علی قره داغی»، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این باره گفت: رهبر طالبان از دیدار با هیأتی از علمای مسلمان که به نمایندگی از این اتحادیه قصد سفر به افغانستان داشتند، امتناع و عذرخواهی کرد.

وی افزود: این هیأت در نظر داشت برای دیدار با رهبر طالبان جهت رایزنی در مورد چند موضوع مهم به شهر قندهار افغانستان سفر کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان تصریح کرد: درخواست سفر، یک ماه قبل و پیش از تصمیم طالبان برای ممانعت دختران از تحصیلات دانشگاهی ارائه شده بود.

وی اضافه کرد: این هیأت امیدوار بود که درهای اسلامی و بخشی از درهای جهانی را به روی حکومت طالبان بگشاید و علاوه بر رسیدگی به امدادرسانی به مردم افغانستان، جهت فراهم کردن بودجه لازم برای آموزش و پرورش تلاش کند.

علی قره داغی اضافه کرد: نگاه تمام جهان به این تجربه جدید اسلامی در افغانستان است، جایی که مسلمانان امید دارند یک دولت قدرتمند، عادل، متمدن و شورایی که مبتنی بر رحمت، کرامت و حقوق انسانی چه زن و چه مرد باشد، محقق شود.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: اگر این تجربه نتواند تصویر واقعی اسلام با عظمت، زیبایی، عدالت و رحمت و نظام حکومتی عادلانه آن ارائه دهد، دشمنان اسلام، به‌ویژه پس از اقدامات القاعده و داعش که چهره اسلام را مخدوش کرد، شبهاتی در مورد صلاحیت این دین برای عصر کنونی ایجاد خواهند کرد.

علی قره‌داغی در پایان اظهار کرد: اتحادیه جهانی علمای مسلمان عذرخواهی طالبان را با روی خوش پذیرفته و درهای این اتحادیه به روی تمامی مسلمانان باز است و به حکم وظیفه دینی و علمایی خود همواره برادر خواهیم ماند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.