Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44794
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2023 - 16:10 |

ایران به تبدیل افغانستان به عنوان شریک راهبردی خود تأکید کرد

ایران به تبدیل افغانستان به عنوان شریک راهبردی خود تأکید کرد
رئیس سفارت و نماینده ویژه رییس جمهور ایران در افغانستان در نشستی با نهاد‌های ایرانی در کابل با بیان این‌که افغانستان همسایه‌ای است که می تواند در سیاست خارجی ایران متحد راهبردی شود، افزوده است که آمریکایی ها از افغانستان خارج شدند ولی به شیطنت های خود در این کشور و منطقه ادامه می دهند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران روز گذشته (یکشنبه، ۲ دلو) در اولین نشست خود با نهادهای ایرانی در کابل گفت نگاه های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دراز مدت است و در این راستا برای اتصال زیرساخت‌ها بین دو کشور در حوزه‌های مختلف طرح‌های گوناگون تهیه شده است.

کاظمی قمی همچنین با اشاره به مشترکات میان دو کشور افزود افغانستان همسایه ای است که می تواند در سیاست خارجی ایران متحد راهبردی شود.

کاظمی قمی گفت برای کار در افغانستان نقشه راه جامعی داریم و نگاه جمهوری اسلامی برای امنیت،ثبات و بهبودی اوضاع اقتصادی و معیشتی افغانستان است.

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت افغانستان از لحاظ اقتصادی کشوری غنی است و می تواند برای ایران مکمل اقتصادی باشد.

سفیر ایران در کابل افزود: از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بیش از یک سال و نیم گذشت و شاهد حاکمیت جدید در افغانستان هستیم و سیاست کشور ما در این مدت بر تعامل و همکاری با حاکمیت جدید افغانستان بود.

کاظمی قمی همچنین با اشاره به فعال شدن دیپلماسی ایران در حوزه افغانستان گفت آمریکایی ها از افغانستان خارج شدند ولی به شیطنت های خود در این کشور و منطقه ادامه می دهند.

سفیر ایران در کابل افزود آمریکایی ها نمی خواهند ثبات در افغانستان برقرار شود و این کشور با همسایگان خود تعامل داشته باشد.

کاظمی قمی گفت دشمن تلاش کرد تا جغرافیای افغانستان را برای ایران تهدید کند ولی ایران با اتخاذ سیاست های منطقی از این مرحله عبور کرد.

این در حالی است که حسن کاظمی قمی، روز (شنبه، ۱ دلو) به عنوان سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان وارد کابل شد و به ‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

کاظمی قمی همزمان سمت نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان را نیز برعهده دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.