Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44459
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2023 - 9:11 |

توقف فعالیت کمیته بین‌المللی نجات در افغانستان

توقف فعالیت کمیته بین‌المللی نجات در افغانستان

کمیته بین‌المللی نجات (IRC) اعلام کرده که ادامه فعالیت این کمیته بدون کارمندان زن در افغانستان ممکن نیست و برنامه‌های خود را در افغانستان متوقف کرده‌است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این کمیته با نشر اعلامیه‌ای گفته که نقش زنان در عملیات‌های بشردوستانه یک ضرورت است و توانایی‌های این کمیته برای دستیابی به نیازمندان، به کارمندان زن مرتبط است.

در اعلامیه کمیته بین‌المللی نجات آمده که در حال حاضر ۸۲ درصد از زنان سرپرست خانواده‌ها در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند که ۳۲ درصد بیشتر از مردان سرپرست خانواده‌ها است.

بر بنیاد اعلامیه: “بدون کارکنان زن در همه سطوح و در همه بخش‌ها، ما نمی‌توانیم کمک‌ها و برنامه‌های اصولی و مبتنی بر نیاز را برای کسانی که بیشتر از این بحران آسیب دیده‌اند، ارائه کنیم.”

کمیته بین‌المللی نجات گفته که در سال گذشته بیش از شش میلیون نفر را در افغانستان را حمایت کرده و توقف فعالیت این کمیته به این معناست؛ هر روزی که برنامه‌ها تطبیق نمی‌شود، ده‌ها هزار شهروند افغانستان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

با این حال، کمیته بین‌المللی نجات گفته که متعهد و مشتاق است تا برنامه‌هایش را پس از تغییر وضعیت موجود، دوباره راه‌اندازی کند.

در اعلامیه این کمیته آمده است که پس از دریافت مجوز کار برای زنان که براساس آن زنان نیز بتوانند به‌طور ایمن و موثر کار کنند، به فعالیت‌های خود در افغانستان ادامه می‌دهد.

از سوی هم، کمیته بین‌المللی نجات از سازمان ملل خواسته است تا مقام‌های طالبان را به شیوه‌ای عملی و هماهنگ که بتواند مسیر را برای کار زنان هموار سازد، تعامل کند.

این درحالی است که طالبان اخیرا کار زنان در مؤسسات غیردولتی داخلی و خارجی را منع کرده‌اند. این تصمیم این گروه با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده و ده‌ها سازمان کمک رسان در افغانستان فعالیت خود را به تعلیق در آورده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.