Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44719
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 21 ژانویه 2023 - 11:18 |

سازمان ملل: بیش از ۲۸ میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشردوستانه است

سازمان ملل: بیش از ۲۸ میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشردوستانه است

همزمان با اعلام سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های فوری نیاز دارند، پروژه توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندترین خانواده‌ها در کابل راه‌اندازی شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری این سازمان در افغانستان (اوچا) در پیامی در تویتر گفت که آمار نیازمندان در افغانستان طی پنج سال گذشته، سه‌ونیم برابر افزایش یافته است.

اوچا افزوده است: ۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های فوری نیاز دارند، این یک افزایش ۳۵۰ درصدی تنها در پنج سال گذشته است.

به گفتۀ ملل متحد رکود اقتصادی، تغییرات اقلیمی، گرسنگی و ادامۀ درگیری‌ها در این کشور، از عواملی اند که سبب افزایش افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در این کشور شده است.

همزمان با نگرانی‌ها از افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان، سازمان همکاری اسلامی از آغاز توزیع بسته‌های غذایی به نیازمندترین خانواده‌ها در کابل خبر داد.

این سازمان افزوده که این پروژه توسط مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانۀ ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی تمویل می‌شود. سازمان همکاری‌ اسلامی اضافه کرده است که در این پروژه کم از کم، ۲۸۴هزار نفر در ۲۵ ولایت افغانستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

سازمان همکاری اسلامی گفته است که تلاش‌های خود را برای رسیدگی به افراد نیازمند در بخش‌های افغانستان ادامه خواهد داد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور بحران کم‌پیشینۀ انسانی و اقتصادی را تجربه کرده و بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از نصف جمعیت افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سازمان همکاری اسلامی در حالی از آغاز کمک‌هایش برای رسیدگی به افراد نیازمند در این کشور خبر داد که در حال حاضر، سرمای شدید بی‌سابقه در بخش‌های این کشور، هزاران نفر را تهدید می‌کند.

پیش از این، سازمان ملل گفته بود که ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان به دلیل سرمای هوا در ناامیدی به سر می‌برند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد به تاریخ ۲۲ نوامبر گفت که بسیاری از خانواده‌های نیازمند در حال حاضر هوای بسیار سردی را تجربه می‌کنند و به کمک‌های فوری مانند لباس گرم، سرپناه و پول نقد برای فراهم‌کردن مواد سوختی نیاز دارند.

این در حالی است که با حاکمیت طالبان بسیاری از مردم افغانستان نیروهای این گروه را به متهم به فساد در توزیع کمک های انسانی نهادهای بین المللی می کنند و همچنین طالبان به هیچ وجه نسبت به کمک های نقدی که هر هفته وارد کابل می شود گزارش شفافی به مردم ارائه نکرده است و بیشتر این امکانات میان نیروهای این گروه توزیع شده و اقتصاد فروپاشیده افغانستان هر روز به سمت نابودی سوق داده می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.