Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44333
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 03 ژانویه 2023 - 9:05 |

طالبان ۲۶ تانکر حامل سوخت ایران را بازگرداند

طالبان ۲۶ تانکر حامل سوخت ایران را بازگرداند

طالبان اعلام کرد که ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت را که از ایران وارد افغانستان شده بودند، دوباره به این کشور بازگردانده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اقتصادنیوز، طالبان با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که این تانکرها حامل سوخت گازوئیل بودند و پس از بررسی کیفی محموله آنها، از دریافت مجوز اداره ملی استاندارد افغانستان محروم و از ولایت نیمروز به ایران باز گردانده شدند.

به ادعای رسانه های خارجی این اقدام پس از آن صورت گرفت که نتیجه تست‌های آزمایشگاهی انجام شده روی نمونه‌هایی از محموله سوخت یاد شده، غیراستاندارد بودن آن را تایید کرد.

به نوشته رسانه‌های محلی افغانستان، این نخستین بار نیست که تانکرهایی حامل سوخت‌های «بی‌کیفیت» از سوی ایران به این کشور روانه و به دلیل مشابه بازگردانده می‌شوند.

اداره ملی استاندارد افغانستان نیز به تازگی تلاش‌ها برای جلوگیری از واردات سوخت با کیفیت پایین به این کشور را افزایش داده است.

این نهاد ناظر بر کیفیت کالا و خدمات در افغانستان در همین راستا از تاجران سوخت خواسته است تا بدون اطمینان از حداقل استانداردهای بنزین و گازوئیل، نسبت به واردات آن به افغانستان اقدام نکنند زیرا در غیر این صورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

ایران از جمله بزرگترین صادرکنندگان کالا به افغانستان است و سوخت و مواد نفتی بخشی از این صادرات به حساب می‌آید به نحوی که هر سال هزاران تانکر حامل محصولات نفتی از ایران وارد افغانستان می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.