Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 44491
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2023 - 9:14 |

«محمد» دومین اسم پرکاربرد برای نوزادان در هلند در ۲۰۲۲

«محمد» دومین اسم پرکاربرد برای نوزادان در هلند در ۲۰۲۲

بر اساس اعلام مقامات هلند، نام «محمد»دومین نام پرکاربرد برای نوزادان متولد شده در این کشور در سال ۲۰۲۲ بوده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس گزارش مقامات هلند، «محمد» دومین اسم پرکاربرد برای نوزادان تازه متولد شده در این کشور اروپایی طی سال ۲۰۲۲ بوده است.

بر اساس گزارش ها، «نوه» بیشترین نامگذاری برای نوزادان در هلند را در سال ۲۰۲۲ داشته است.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است.

پیشتر یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متاسفانه مقامات این کشور  به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند.

مرکز حقوق بشری «برندلیگ» در این گزارش آورده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۴۰ مورد حمله، خرابکاری و تهدید علیه مساجد صورت گرفته است.

این گزارش حاکیست، تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر موارد ناشناس باقی مانده‌اند و این به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

این گروه در گزارش اخیر خود اشاره کرد که در میان ۱۲۰ حمله ثبت شده علیه مساجد در سال ۲۰۱۸، عاملان آن تنها در ۹ مورد شناسایی شدند. علیرغم این که در مجموع ماموران پلیس خیلی سریع در محل حاضر شده و بلافاصله تحقیقات را آغاز کردند، با این وجود تقریباً هیچ یک از حوادث تا امروز حل نشده است.

آلمان،کشوری با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد.

 وزیر کشور فرانسه نیز اخیرا خبر داد که در دوره اخیر ۲۱ مسجد در این کشور بسته شده است. وی مدعی شد در جریان بازرسی از ۹۹ مسجدی که اخیرا انجام شده، داخل ۲۱ مسجد نشانه‌های افراط گرایی وجود داشته است. این مقام فرانسوی گفت که طی روزهای آینده، ۶ مسجد دیگر بسته خواهند شد و این اقدام بر اساس قانون مبارزه با افراطی گری انجام می‌شود.

تصمیم برای تعطیلی مساجد، یکی از تصمیم‌های متعدد دولت فرانسه برای تعطیلی مراکز اسلامی است. پاریس این اقدام را با بهانه‌هایی نظیر مقابله با افراطی گری و تحریک برای خشونت و تروریسم انجام می‌دهد.

بر اساس گفته وزیر کشور فرانسه، برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که این تعداد از مساجد در این کشور بسته می‌شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.