Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44779
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2023 - 10:16 |

چین به بهبود روابط دوجانبه و کمک به افغانستان اطمینان داده است

چین به بهبود روابط دوجانبه و کمک به افغانستان اطمینان داده است
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی، می‌گوید که چین در راستای بهبود روابط دوجانبه و کمک به افغانستان، اطمینان داده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از طلوع نیوز خبر داده است که گانگ، وزیر خارجه چین، گفته که بیجینگ از ایجاد ساختار سیاسی فراگیر در افغانستان حمایت می‌کند.
آقای گانگ در گفت‌وگوی تلیفونی با امیرخان متقی، همچنان گفته است که بیجینگ به دنبال نفوذ در افغانستان نیست و به استقلال و تمامیت ارضی این کشور احترام می‌گذارد.
در این گفت‌وگو، آقای گانگ اطمینان داده است که کشورش به دنبال منافع شخصی در افغانستان نیست.
همزمان با این، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی، می‌گوید که چین برای بهبود روابط دوجانبه و کمک به افغانستان، اطمینان داده است.
آقای متقی گفت: “تقریبا یک ساعتی تلیفونی صحبت کردیم محور بحث ما این بود که چه گونه با یکدیگر همکاری داشته باشیم چه گونه در افغانستان سرمایه‌گذاری شود چه گونه در افغانستان دیگر هم صلح و ثبات را قایم (تامین) کنیم. با ایشان به خصوص در حوزه زراعتی بحث مفصلی داشتیم.”
همزمان، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی می‌گوید که آقای متقی از تامین امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان، به وزیر خارجه چین اطمینان داده است.
ضياء احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: “وزیر امور خارجه کشور به طرف چینی اطمینان داد که حکومت افغانستان برای امنیت و ثبات منطقه تلاش می‌کند و به هیچ گروه و فردی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها را نخواهد داد. امیرخان متقی همچنین بر امنیت شهروندان و شرکت‌های چینی در افغانستان تاکید کرد.”
شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که چین در اوضاع کنونی در بهبود اوضاع افغانستان نقش مهم دارد و افزایش روابط میان کابل و بیجینگ به نفع کشور است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.