Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44863
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2023 - 14:54 |

۴.۶ میلیارد دلار؛ بزرگ‌ترین فعالیت بشردوستانه سازمان ملل در سطح جهان به افغانستان

۴.۶ میلیارد دلار؛ بزرگ‌ترین فعالیت بشردوستانه سازمان ملل در سطح جهان به افغانستان

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اظهار داشت برای سال ۲۰۲۳ میلادی در نظر دارد ۴.۶ میلیارد دلار به مردم افغانستان کمک شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان گفت کمک ۴٫۶ میلیارد دلاری سازمان ملل بزرگترین فعالیت بشردوستانه این سازمان در سطح جهان به شمار می‌رود که به مردم افغانستان ارائه خواهد شد.

وی افزود: هدف سفر ما به افغانستان تمرکز بالای فعالیت‌های بشردوستانه است و در سال جاری میلادی کمک سازمان ملل به ۲۸ میلیون افغان انجام خواهد شد اما وجود کارمندان زن برای  رساندن کمک‌ها به زنان و کودکان در این کشور ضروری است.

حنفی نیز ضمن استقبال از کمک‌های سازمان ملل گفت افغانستان در ۴۳ سال گذشته صدمات فراوانی را متحمل شده است، تعداد زیادی از زنان بیوه شدند و خانواده‌های بسیاری عزیزان خود را از دست دادند، همچنین زیربناها ویران شد و تأسیسات بنیادی بازسازی نشد.

وی ضمن تاکید بر امنیت سراسری در افغانستان درباره جایگاه زنان در اسلام نیز گفت زن در اسلام از حقوق و جایگاه ویژه برخوردار است و امیدواریم که اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد با تفاهم حل شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.