Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44277
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2023 - 14:50 |

ابرزا نگرانی سازمان ملل از وضعیت پناهجویان افغانستان در پاکستان

ابرزا نگرانی سازمان ملل از وضعیت پناهجویان افغانستان در پاکستان
سازمان ملل از گزارش‌های منتشر شده درباره بازداشت کودکان و زنان افغان در زندان‌های پاکستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان در واکنش به تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از بازداشت کودکان و زنان در زندان‌های پاکستان، دراین‌باره ابراز نگرانی کرد.

براساس اطلاعات سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، از مجموع دو هزار شهروند افغانستان که در زندان‌های پاکستان، به‌ویژه کراچی به‌سر می‌بردند، تاکنون حدود ۵۰۰ نفر آزاد شده‌اند، اما باوجود وعده‌های مکرر، بقیه همچنان زندانی هستند.

سفارتخانه‌ها و نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل نیز ضمن قدردانی از پاکستان به‌خاطر پذیرایی میلیون‌ها پناهجوی افغان در چهاردهه گذشته، از مقامات پاکستانی می‌خواهند تا فوراً این کودکان را آزاد کرده و طبق تعهدات بین‌المللی خود به آنان حمایت لازم را ارائه دهند.

این نهادها همچنین با اظهار اینکه بازداشت کودکان افغان در پاکستان نقض آشکار حقوق کودکان است، از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشرخواسته‌اند که به وضعیت اسفبار پناهجویان افغانستان به‌ویژه زنان و کودکان سرگردان توجه ویژه داشته باشند.

وزیر اطلاع‌رسانی ایالت سند، اما با وجود تأیید بازداشت ۱۲۹ مهاجر غیرقانونی زن افغان در این ایالت و تأیید حضور ۱۷۸ کودک آن‌ها در زندان، تصریح کرد که کودکان در زندان حضور دارند، اما زندانی نیستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.