Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44678
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژانویه 2023 - 14:18 |

اعلام موجودیت یک حزب جدید در افغانستان

اعلام موجودیت یک حزب جدید در افغانستان
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، با اعلام موجودیت حزب ملی آزادی افغانستان گفت هدف این حزب حکومت غیرمترکز در افغانستان است.

به گزراش آژانس خبری صدای پامیر؛ رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، با اعلام موجودیت «حزب ملی آزادی افغانستان» گفت این حزب با هدف حکومت غیرمترکز تشکیل شده است زیرا یکی از دلایل اصلی سقوط حکومت‌ها تمرکز قدرت است.

نبیل با نشر اعلامیه‌ای، اساسی‌ترین هدف حزب ملی آزادی را سهم‌گیری در تدویر «مجلس بزرگ موسسان» خوانده است.

حزب ملی آزادی در اعلامیه‌اش از شهروندان افغانستان در داخل و خارج خواسته است تا از طریق «جبهه متحد میهنی» که متشکل از احزاب، سازمان‌های سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شخصیت‌های مستقل کشور می‌تواند باشد، برای آزادی کشورشان مبارزه کنند.

در اعلامیه آمده است حزب ملی آزادی افغانستان به طالبان گوش‌زد می‌کند که تا دیر نشده، از تحمیل بیشتر خشونت، زور، انحصارطلبی و استبداد رای دست برداشته و به اراده مردم افغانستان تمکین کنند.

در اعلامیه از منشور حزب ملی آزادی افغانستان نیز یاد شده و گفته شده است که شورای رهبری حزب در منشور کوتاه‌مدت نخست خواستار یک دوره انتقالی کوتاه‌مدت شده و سرانجام استقرار نظام سیاسی مشروع را هدف قرار داده است.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان تا کنون برخی از احزاب و ائتلاف‌های دیگر نیز در خارج از کشور شکل گرفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.