Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44336
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 ژانویه 2023 - 8:51 |

افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه آمریکایی عین الاسد

افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه آمریکایی عین الاسد

یک مسئول عالی‌رتبه عراقی خبر داد، ارتش آمریکا بر شمار نظامیان خود در پایگاه عین الاسد می‌افزاید.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، پایگاه اطلاع رسانی المعلومه به نقل از یک منبع عالی‌رتبه عراقی خبر داد، ارتش آمریکا روز به روز بر شمار نظامیان خود در پایگاه هوایی عین الاسد می‌افزاد و کار ساخت تاسیسات جدید برای نیروهای متمرکز خود در این پایگاه واقع در غرب الانبار را سرعت بخشیده است.

این مسئول عراقی اعلام کرد: آمریکا همچنان شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را در داخل این پایگاه در اختیار دارد و اخبار مربوط به خروج نیروهای آمریکای از عراق و انتقال آنها به عمق خاک سوریه بی پایه و اساس است و می‌توان گفت هیچ تغییر کاهشی در شمار و حجم نیروهای آمریکایی در این پایگاه به وجود نیامده است

یک منبع امنیتی دیگر هم به این رسانه خبر داد، اهالی مناطق اطراف شاهد فرود و برخواست هواپیماهای متعدد در این پایگاه هستند بدون آن که مشخص شود، چه نوع محموله‌ای را به داخل این پایگاه منتقل می‌کنند.

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ اول ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی که پنج روز پیش از آن توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد انجام شده‌ بود، پایگاه عین‌الاسد عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب الرمادی قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. آمریکایی ها درسال ۲۰۱۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه را اشغال کردند.

عین الاسد از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق است که طبق اعلام ارتش عراق در حمله موشکی ایران ۱۷ موشک به آن اصابت کرده و مقر عملیات مرکزی، سامانه‌های ارتباطی، سامانه پهپادی و زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی و جنگ الکترونیک این پایگاه با خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای رو به رو شد. در همان زمان گزارش‌هایی نیز حاکی از آن بود که پایگاه اربیل نیز که جدیدترین سامانه‌های جاسوسی آمریکا در منطقه را در خود جای داده و مرکز فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا به شمار می رود نیز هدف دست کم پنج موشک قرار گرفته بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.