Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 45009
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2023 - 9:55 |

افزایش تلفات حمله تروریستی پیشاور به ۳۶ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی

افزایش تلفات حمله تروریستی پیشاور به ۳۶ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی
تلفات ناشی از انفجار مرگبار تروریستی در نتیجه یک حمله انتحاری در مسجدی واقع در یکی از مناطق امنیتی پیشاور در پاکستان افزایش یافته است. بر اساس تازه‌ترین آمارها، دست کم ۳۶تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.
به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بعد از ظهر دوشنبه، ۱۰ دلو به وقت محلی پس از اقدام یک مهاجم انتحاری در انفجار جلیقه خود داخل مسجد روی داد.
به گفته منابع محلی، این فرد در صف دوم نمازگزاران مسجدی حضور داشت که شمار زیادی از ماموران و کارکنان پولیس در آن مشغول عبادت بودند.
شدت این انفجار به قدری شدید بود که بخشی از سقف و دیوار مسجد فرو ریخت و شماری از نمازگزاران را به زیر آوار برد. محمد ایجاز خان، رئیس پولیس پیشاور گفت: «بسیاری از پلیس‌ها زیر آوارها مدفون شده‌اند».
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکانی که انفجار در آن صورت گرفت، از جمله مناطق امنیتی پیشاور واقع در شمال غرب پاکستان است که مقر پولیس و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این شهر را در خود جای داده است. از سوی دیگر، این منطقه که زندان پیشاور نیز در آن قرار دارد در حدود پنجاه کیلومتری از مرز پاکستان با افغانستان واقع شده است.
دولت پاکستان پس از وقوع این انفجار مرگبار در سراسر این کشور وضعیت هشدار و آماده‌باش کامل برقرار کرده است. از همین رو، پایتخت و سایر شهرهای پاکستان، به ویژه مناطق نزدیک به مرز افغانستان رو تحت شدید‌ترین هشدارها و تدابیر امنیتی قرار گرفته‌اند.
اما تحریک طالبان پاکستان اعلام کرده که انفجار امروز پیشاور آغاز حملات انتقام جویانه این گروه خواهد بود.
یکی از برادران «عمر خالد خراسانی» فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) که ماه آگوست سال گذشته در افغانستان کشته شد، اعلام کرده که حمله انتحاری امروز در مسجدی در پیشاور بخشی از مجموعه حملات انتقام‌جویانه برای برادرش است.
«مکرم خراسانی» جانشین عمر خالد خراسانی و «سربکف مهمند» دستیار نزدیک به او نیز در توئیت‌های جداگانه مدعی شدند که حمله انتحاری امروز در پیشاور «انتقام» کشتن خراسانی بوده است.
این در حالی است که پیش از این گروه داعش مسئولیت چنین حملاتی را در پاکستان به عهده می گرفت. شاخه خراسان داعش پیش ازاین مسئولیت انفجاری در ماه مارچ ۲۰۲۲ را برعهده گرفته بود که دست کم ۶۴ کشته به جا گذاشت.
در واکنش به این حمله تروریستی، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن این حمله و با تاکید بر بازگردان نظم و امنیت در ایالت «خیبر پشتونخواه» گفت: «تروریست‌ها می خواهند با هدف قرار دادن افرادی که وظیفه خود را برای دفاع از پاکستان انجام می دهند، رعب و وحشت ایجاد کنند».
نخست وزیر پاکستان در ادامه تاکید کرد: «کسانی که با پاکستان می جنگند از روی زمین محو خواهند شد».
این حادثه در روزی روی داده است که قرار بود محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده به اسلام آباد سفر کند؛ سفری که در آخرین لحظه به دلیل شرایط آب و هوایی به صورت رسمی لغو شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.