Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44824
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2023 - 10:35 |

امریکا: در حال بازبینی رفتار خود با طالبان هستیم

امریکا: در حال بازبینی رفتار خود با طالبان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت امریکا در حال مشوره با متحدانش برسر تغییراتی در نحوه تعاملش با طالبان است. او از ارایه جزییات خودداری کرد..

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا به عارف یعقوبی از افغانستان اینترنشنال گفت امریکا در حال مشوره با متحدانش برسر تغییراتی در نحوه تعاملش با طالبان است. او از ارایه جزییات خودداری کرد.
پرایس این موضوع را رد کرد که کمک‌های مالی بشردوستانه در مسیر حمایت از طالبان انجام می‌شود.
در چند ماه گذشته انتقادات از حکومت امریکا به خاطر عدم اقدام قوی علیه طالبان به علت سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان و سرکوب فعالان سیاسی و مدنی بالا گرفته است.

پرایس در اینباره گفت: «ما در پرتو وقوع نقض حقوق بشر و اقدامات ظالمانه در ماه‌های اخیر در افغانستان، در حال بررسی رویکرد و نحوه تعامل خود با طالبان هستیم. من فعلا در موقعیتی نیستم که جزییات بیشتری در این مورد در اختیار شما قرار دهم. اما این را می‌توانم بگویم که ما در پروسه رایزنی با متحدان ما برای برداشتن گام بعدی مناسب هستیم.»
او افزود که عملکرد طالبان در قبال مردم افغانستان قطعاً بی‌هزینه نیست و امریکا از تمام امکانات دست داشته‌اش استفاده می‌کند تا جلو نقض حقوق بشر توسط این گروه را بگیرد.

ند پرایس گفت که کمک‌های مالی امریکا از طریق سازمان‌های غیردولتی مصرف می‌شود و تمام تلاش بر این است تا پول به طالبان نرسد و مستقیم برای بهبود وضعیت مردم استفاده شود.
به گزارش انترنشنال، ند پرایسدر مورد ممانعت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی گفت که این ممنوعیت برای امریکا قابل قبول نیست و کشورش با اعمال فشار بر طالبان تلاش خواهد کرد که این تصمیم تغییر بخورد.
با تمام این‌ها، پرایس گفت که کمک‌های امریکا به مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.