Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44638
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2023 - 17:50 |

بازگشت شخصیت‌های سیاسی به کشور شدت گرفت

بازگشت شخصیت‌های سیاسی به کشور شدت گرفت
بر اساس آمار های کمیسیون تماس با شخصیت‌ های افغان تا کنون بیش از ۱۰۰ تن از شخصیت‌های سیاسی و کارمندان دولت سابق در سه ماه گذشته به افغانستان بازگشته‌اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ براساس آمارهای کمیسیون تماس با شخصیت‌‌های افغان بیش از ۱۰۰ چهره سیاسی و کارمندان دولت سابق در سه ماه گذشته به افغانستان بازگشته‌اند. به گفته این کمیسیون، افراد بازگشته شامل وزراء، والیان و شخصیت‌های گوناگون می‌شوند و این روند به سرعت ادامه دارد.

احمدالله وثیق، سخنگوی این کمیسیون، گفته است که افراد بازگشته شامل وزراء، والیان و شخصیت‌های گوناگون می‌شوند و این روند به سرعت ادامه دارد.

بر اساس آمار های این کمیسیون، تا کنون ۴۷۱ چهره سیاسی و مقامات دولت سابق در هماهنگی با کمیسیون تماس با شخصیت‌ها به افغانستان بازگشته‌اند.

احمد الله وثیق به طلوع نیوز گفت: در سطح معاونان، وزراء، والیان، فرماندهان پولیس ، اعضای مجلس نمایندگان و مشرانو جرگه، معاونین و اعضای پارلمان، در بخش استخبارات افسران نظامی، جنرال ها و فرماندهان، همچنین در بخش پولیس؛ افراد در هر سطحی بازگشته‌اند.

این در حالی است که  شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه در تازه ترین صحبت هایش از شهروندان افغانستان خواسته است که در افغانستان بمانند و در پیشرفت کشور سهم بگیرند.

شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که حکومت باید از تجربه نخبگان کشور استفاده کند تا آنان مجبور به ترک افغانستان نشوند.

مصطفی مرتضوی، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: کسانی که بیرون از افغانستان رفته‌اند، خصوصاً شخصیت‌های تاثیرگذار که بیرون از افغانستان هستند اگر بتواند فضای اعتمادسازی ایجاد شود، می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد باید فضای اعتمادسازی ایجاد شود.

عزيز معارج، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: باید از تخصص، تجربه و دانش آنان استفاده شود باید شرایطی را فراهم سازند تا آنان در افغانستان بمانند.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های سیاسی و چهره های معروف بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی در ماه ثور سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی ایجاد شد. این کمیسیون وظیفه دارد تا زمینه برگشت چهره‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و افراد ملکی که در هنگام سقوط نظام جمهوری به بیرون از کشور رفته‌اند، را فراهم کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.