Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44991
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2023 - 11:20 |

تایید شیوع عفونت تنفسی در بدخشان از سوی سازمان جهانی بهداشت

تایید شیوع عفونت تنفسی در بدخشان از سوی سازمان جهانی بهداشت

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع یک عفونت شدید دستگاه تنفسی را در میان ساکنان قرقیز روستای پامیر در استان بدخشان افغانستان را تایید کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این سازمان بین‌المللی در رشته توییتی اعلام کرد که یک عفونت شدید دستگاه تنفسی در میان ساکنان قرقیز در روستای پامیر کلان واقع در استان بدخشان افغانستان شیوع یافته و باعث آلوده شدن ده‌ها نفر و مرگ ۱۷ تن از آنها شده است.

این سازمان گفته است که تا ۲۶ ژانویه (سه روز قبل)، شمار افراد آلوده‌ شده به این عفونت ۹۷ تن بوده است. همچنین برخی منابع خبری شمار قربانیان این بیماری را تاکنون ۲۱ تن اعلام کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که برای رسیدگی به حال بیماران تلاش می‌کند اما به‌ دلیل وجود راه‌های سخت و صعب‌العبور برای رسیدن به این روستا، امکان ارسال دارو و تجهیزات پزشکی دشوار است.

این سازمان گفته که در حال تدارک تجهیزات بیشتر برای آسیب‌دیدگان این محل است و بخشی از داروها و تجهیزات پزشکی را برای درمان بیماران به این منطقه ارسال کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، دو هفته پیش نیز وزارت خارجه قرقیزستان اعلام کرد که شیوع یک بیماری ناشناخته در میان قرقیزها در پامیر کلان، گزارش شده و شماری نیز به‌ دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌ دلیل نبود امکانات ارتباطی، یک هیئت را برای بازدید از محل و بررسی وضعیت این روستا به پامیر فرستاده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.