Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44485
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2023 - 21:41 |

تل‌آویو به دنبال نشستی دیگر با کشورهای عربی

تل‌آویو به دنبال نشستی دیگر با کشورهای عربی

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که هیاتی از وزارت خارجه این رژیم با هدف هماهنگی دور جدیدی از نشست «النقب» راهی کشورهای عربی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، رسانه‌های عبری اعلام کردند که هفته آینده، یک هیأت بلندپایه از رژیم صهیونیستی برای هماهنگی برگزاری دور جدیدی از نشست‌های «النقب» به میزبانی مغرب به کشورهای عربی سفر می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این هیات به ریاست مدیرکل وزارت امورخارجه این رژیم، به کشورهای عربی خواهد رفت که روابط رسمی با رژیم دارند، از جمله مصر، امارات، مغرب و بحرین؛ هدف از آن نیز آمادگی برای برگزاری دور بعدی نشست‌های النقب در دو ماه آینده است.

این شبکه در گزارشش افزود: این هیات علی‌رغم تنش‌های ایجاد شده توسط «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجدالاقصی، با هماهنگی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر جدید کابینه، سفر خود را آغاز خواهد کرد.

هفته گذشته «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که اجلاس وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، امارات، مغرب و بحرین در ماه مارس آینده در مغرب برگزار خواهد شد.

وبگاه خبری صهیونیستی «Makor Rishon» به نقل از کوهن نوشت: قرار است نشست کاری مدیران وزارت خارجه در ابوظبی برگزار شود تا برای اجلاس دیگری با حضور وزیران خارجه، مانند نشستی که مارس سال ۲۰۱۸ که در منطقه النقب، جنوب سرزمین‌های اشغالی برگزار کنیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود به این رسانه، ادعا کرده بود: توسعه توافق‌های عادی‌سازی [روابط] با کشورهای دیگر، مساله‌ای است که فقط نیازمند زمان است.

وزرای خارجه مصر، امارات، مغرب و بحرین در ماه مارس گذشته در نشستی که توسط «یائیر لاپید» همتای اسرائیلی سابق خود و ریاست «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تحت عنوان «اجلاس نقب» برگزار شده بود، شرکت داشتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.