Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44810
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2023 - 19:12 |

توزیع ۱۲ هزار نسخه قرآن از سوی خیریه ترکیه‌ای در آفریقا

توزیع ۱۲ هزار نسخه قرآن از سوی خیریه ترکیه‌ای در آفریقا

بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها از توزیع نزدیک ۱۲ هزار نسخه از قرآن کریم در قاره آفریقا، در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها(İHH)، یک سازمان خیریه تأثیرگذار در ترکیه، از توزیع ۱۱ هزار و ۲۱۵ نسخه قرآن کریم در قاره آفریقا در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

این بنیاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این افتخار را داشته‌ایم که با توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم به عنوان هدیه در کشورهای اسلامی مختلف در سطح جهان، بخشی از نیازهای آنها را تأمین کنیم.

این بنیاد تصریح کرده است: از این میان ۳۵۰۰ نسخه در نیجریه، ۲۵۰۰ نسخه در مالی، ۲۱۸۴ نسخه در بورکینافاسو، ۱۰۰۰ نسخه در چاد، ۶۰۰ نسخه در گینه، ۵۸۶ نسخه در اتیوپی، ۵۰۰ نسخه در بنین و ۳۴۵ نسخه در سودان توزیع شده است.

با توزیع این نسخ، مجموع نسخه‌های قرآن توزیع شده توسط این هیئت تاکنون به ۲۷۴ هزار نسخه رسیده است.

بنیاد امدادهای بشردوستانه، حقوق بشر و آزادی‌ها، یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که در زمینه کمک‌های بشردوستانه، حقوق بشر و دیپلماسی بشردوستانه در بیش از ۱۰۰ کشور فعال است.

این سازمان در سال ۱۹۹۲ در استانبول با هدف جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه و ارائه آنها به قربانیان مسلمان جنگ بوسنی تأسیس شد. سازمان به انجام فعالیت‌های خود و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق بحران‌زده و درگیری مانند چچن، فلسطین، کوزوو و دیگر کشورهای ادامه داد و اکنون دامنه فعالیت‌های آن کشورهایی در ۵ قاره جهان را در برمی‌گیرد.

بخش عمده این فعالیت‌ها شامل ارائه کمک‌های غذایی، آموزش، بهداشت و اجرای طرح‌های توسعه پایدار مانند ساخت مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد، مراکز فرهنگی و حفر چاه آب است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.