Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44568
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2023 - 14:27 |

حکم بازداشت عمران خان صادر شد

حکم بازداشت عمران خان صادر شد

کمیسیون انتخابات پاکستان حکم بازداشت رئیس حزب تحریک انصاف و دو نفر از سران دیگر این حزب را به دلیل توهین به نهادهای انتخاباتی صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر ، کمیسیون انتخابات پاکستان امروز (سه‌شنبه ۲۰ دی) حکم بازداشت عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف و همچنین فواد چودری و اسد عمر از سران دیگر این حزب را به دلیل توهین به نهاد انتخاباتی صادر کرد.

کمیسیون انتخابات پاکستان در ماه‌های اوت و سپتامبر سال گذشته به اتهام اظهارات توهین‌آمیز علیه این نهاد و سازمان نظارت بر انتخابات پاکستان، به عمران خان و اعضای ارشد حزب تحریک انصاف اخطار داده بود.

سران تحریک انصاف بارها کمیسیون انتخابات پاکستان را به حزبی بودن و وابسته بودن به حزب مسلم لیگ (نواز) متهم کرده بودند.

کمیسیون انتخابات پاکستان در جلسه قبلی خود هشدار داده بود که غیبت سران تحریک انصاف برای حضور در جلسه بعدی در ۱۷ ژانویه منجر به صدور حکم بازداشت خواهد شد.

در جریان جلسه امروز، این کمیسیون درخواست‌های سران تحریک انصاف که به دنبال معافیت از حضور در کمیسیون بودند را رد کرد و برای آن‌ها حکم بازداشت صادر کرد؛ اما حق استفاده از قرار وثیقه برای آن‌ها را محفوظ دانست.

عمر در واکنش به این تحولات، در توئیتی نوشت کمیسیون انتخابات به جای انجام مسئولیت‌هایش، دست به چنین اقداماتی زده است. او گفت: آن‌ها خودشان با برگزار نکردن انتخابات اسلام‌آباد در بی احترامی به حکم دادگاه مجرم هستند.

چوهدری نیز در انتقاد به این تصمیم خاطرنشان کرد این پرونده قرار بود ۱۷ ژانویه رسیدگی شود، اما امروز (۱۰ ژانویه) با نقض قوانین دراین‌باره تصمیم‌گیری شد. این حکم مغرضانه دیگری است که توسط اعضای کمیسیون انتخابات صادر شده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان اواخر مهر ماه نیز به اتهام فساد صلاحیت عمران خان را برای عضویت در پارلمان این کشور رد کرده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.