Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44958
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 ژانویه 2023 - 20:04 |

درخواست سازمان جهانی بهداشت جهت ذخیره دارو برای مواقع اضطراری هسته‌ای

درخواست سازمان جهانی بهداشت جهت ذخیره دارو برای مواقع اضطراری هسته‌ای

دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت مهم است که کشورها داروهای نجات‌بخش که خطرات را کاهش می‌دهد و آسیب‌های ناشی از تشعشع هسته‌ای را درمان می‌کند، آماده داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ سازمان جهانی بهداشت ۲۷ ژانویه فهرست توصیه‌ای داروهایی که برای درمان قرار گرفتن در معرض رادیواکتیو و موارد اضطراری هسته‌ای استفاده می‌شود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به روز رسانی کرد که به گفته مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، آماده‌سازی آن بیش از دو سال زمان برده است.

به گفته دکتر ماریا نیرا دستیار موقت مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مهم است که کشورها ذخایر داروهای نجات بخش که خطرات را کاهش می‌دهد و آسیب‌های ناشی از تشعشع را درمان می‌کند، آماده داشته باشند.

وی افزود: در شرایط اضطراری تشعشعات، مردم ممکن است در معرض تشعش در دُزهای متفاوت از ناچیز تا تهدیدکننده قرار گیرند. دولت‌ها باید درمان‌ها را برای افراد نیازمند در دسترس قرار دهند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: این درمان‌ها از قرار گرفتن در معرض تشعشع جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد و همچنین برای درمان در صورت قرار گرفتن در معرض تشعشع استفاده می‌شود.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، کشورهای زیادی آمادگی‌های لازم برای شرایط اضطراری را ندارند. سناریوهای ممکن، شامل اتفاقات در نیروگاه‌های هسته‌ای، تاسیسات پزشکی و تحقیقاتی، وقوع حوادث هنگام جابجایی مواد رادیواکتیو و استفاده عمدی از این مواد با نیت مخرب است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزها با وخیم‌تر شدن تنش‌های جهانی، ترس بزرگ مردم آرماگدون هسته‌ای (پایان دنیا) است. بعد از آغاز جنگ اوکراین، رسانه‌های غربی مدعی تدارک اتمی روسیه شدند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که تهدید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره استفاده از سلاح اتمی، بزرگ‌ترین تهدید اتمی از زمان بحران موشکی سال ۱۹۶۲ کوبا است.

با این حال مقام‌های ارشد مسکو بارها اعلام کردند که آغازکننده نخواهند بود اما هر گونه حمله به خاک روسیه را با تمامی ابزارها از جمله سلاح اتمی پاسخ خواهند داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.