Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44375
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2023 - 13:40 |

درخواست لبنان از شورای امنیت برای مهار تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

درخواست لبنان از شورای امنیت برای مهار تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و وزیر افراطی کابینه فاشیستی نتانیاهو را محکوم کرده و از شورای امنیت خواست برای مهار تجاوزات اشغالگران ضد فلسطینیان اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای یورش «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه فاشیستی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس را محکوم و اعلام کرد: این تجاوز خطرناک و هتک حرمت مسجدالاقصی و کل حرم مقدس از جانب وزیر کابینه جدید اسرائیل بیانگر جهت‌گیری‌های افراطی این کابینه نسبت به ملت فلسطین و حقوق و مقدسات آنهاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: این سیاست‌های افراطی کابینه اسرائیل را در تجاوزات مکرر ضد فلسطینیان و حمله به اردوگاه‌ها و خانه‌ها و تخریب املاک آنها می‌بینیم؛ به ویژه از خلال تغییر ویژگی‌ و واقعیت شهر قدس.

وزارت خارجه لبنان افزود: این اقدامات پیامی روشن از جانب کابینه بنیامین نتانیاهو درباره سیاست‌های متجاوزانه خود و رد هرگونه تلاش برای رسیدن به راهکار «دو دولتی» در فلسطین است. ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا مسئولیت‌های خود را در این زمینه بر عهده بگیرد و هرآنچه که لازم است برای مهار این تجاوزات و پاسخ به کابینه اسرائیل انجام داده و این رژیم را ملزم به احترام به تصمیمات مشروع بین‌المللی کند.

محمع علمای مسلمان لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای تجاوز ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی را محکوم و اعلام کرد، این وزیر کابینه افراطی رژیم اشغالگر هنگام سحر در تاریکی همانند دزدانی که بدون اجازه وارد خانه‌ها می‌شوند، به مسجدالاقصی یورش برد.  امت اسلامی منتظر پاسخ گروه‌های مقاومت به گستاخی این وزیر صهیونیست و امثال او بوده تا از انجام تجاوزات دیگر آنها جلوگیری شود.

جنبش امل لبنان نیز دیروز با محکومیت هتک حرمت مسجد الاقصی توسط بن گویر خواستار آن شد تا اقدام چالش گرایان دشمن صهیونیستی به ظرفیتی برای هم افزایی جهت حمایت از قدس و مقدسات تبدیل شود.

ایتمار بن گویر،  صبح دیروز در حالی که نیروهای پلیس و نیروهای گارد مرزی وی را همراهی کردند به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر اعتراض وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را به همراه داشت. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام وزیر تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی یک اقدام تحریک‌آمیز بی‌سابقه است.

رسانه‌های عبری‌زبان دوشنبه اعلام کرده بودند که جنبش حماس در نوار غزه از طریق مصر و سازمان ملل پیامی قوی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به تصمیم وزیر تندروی  این رژیم برای یورش به مسجدالاقصی هشدار داده است.

در پی این اقدام، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هشدار داد که طرح‌ها و تهدیدهای وزیر فاشیست و نژادپرست رژیم صهیونیستی، برای هتک حرمت و یورش به مسجد الاقصی به مثابه بنزین روی آتش ریختن است و به تنش‌ها دامن می‌زند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای درباره طرح ایتمار بن گویر هشدار داد و از ملت فلسطین خواست تا برای دفاع در برابر یورش‌های شهرک‌نشینان و سرکرده تندروی آنها، بن گویر، بسیج عمومی تشکیل دهند و در مسجد الاقصی مستقر شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.