Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 45017
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2023 - 11:23 |

دستور طالبان به کارمندان زن: بدون محرم سر کار حاضر نشوید!

دستور طالبان به کارمندان زن: بدون محرم سر کار حاضر نشوید!

مسوولان طالبان در قندهار، در جنوب افغانستان به کارکنان زن اداره‌های صحت و معارف دستور داده‌اند بدون همراه مردشان سر کار حاضر نشوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ مسوولان طالبان در قندهار، در جنوب افغانستان به کارکنان زن اداره‌های صحت و معارف دستور داده‌اند بدون همراه مردشان سر کار حاضر نشوند.

بنابر گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، فرمان‌های طالبان از قندهار، خاستگاه و مقر رهبری طالبان صادر می‌شود و به تدریج در  ولایت‌های دیگر کشور نیز اجرا می‌شوند.

حالا اداره امربه‌معروف طالبان در قندهار از ادارات معارف وبهداشت این ولایت خواسته که از امروز دهم بهمن از ورود زنانی که بدون همراه محرم‌شان به این اداره‌ها می‌آیند جلوگیری کنند. همچنین شماری از کارکنان زن در بخش بهداشت در قندهار نیز به ‌بی‌بی‌سی گفته‌اند از آن‌ها خواسته شده هنگام آمدن و بازگشت باید از سوی یک «مرد محرم» همراهی شوند.

کمبود خدمات بهداشتی از مشکلات اصلی مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان است. کمبود ماما، پزشک و پرستار زن باعث شده که خیلی از زنان از دسترسی به خدمات بهداشتی مناسب محروم باشند.

 

اخیرا طالبان زنان را از شرکت در کنکور ورودی دانشگاه‌ها محروم کرد و از دانشگاه‌های خصوصی هم خواست که زنان و دختران را راه ندهند پیش‌تر هم دختران از حضور در کلاس‌های ششم به بالا در مدارس محروم شده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.