Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44571
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2023 - 15:05 |

دمای هوا در روسیه به منفی ۶۰ درجه رسید

دمای هوا در روسیه به منفی ۶۰ درجه رسید

دمای هوا در شمال شرقی روسیه به زیر شصت درجه سانتیگراد رسید و بسیاری از مدارس تعطیل شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر ، رسانه‌های روسیه روز سه شنبه از هوای بسیار سرد در بخش شمالی شرق روسیه و رسیدن دمای هوا به منفی ۶۰ درجه سانتیگراد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» به نقل از «ریانووستی» در منطقه «اولنکسکی» در جمهوری ساخا (یاکوتیا)، دمای هوا صبح روز سه شنبه به منفی ۶۱ درجه سانتیگراد رسید.

در «یاکوتسک»، پایتخت یاکوتیا، کلاس‌های دانش آموزان پایه اول تا هشتم به دلیل سردی هوا لغو شد. مدارس برخی از مناطق روستایی نیز تعطیل شدند. بخش‌های امدادی به مردم هشدار داده‌اند که در صورت تردد به خارج از شهر  لوازم کافی به همراه داشته باشند. روز دوشنبه نیز دمای هوا در این منطقه ۵۹ درجه ثبت شده بود.

این گزارش حاکیست، کانادا در مجموع سرد ترین کشور در جهان است. دما در مناطق مختلف در کانادا کم به طور چشمگیری تغییر می‌کند. سردترین دمای ثبت شده در این کشور  تا به حال منفی ۶۳  درجه سانتیگراد در «اسناگ» در منطقه یوکان، در سال ۱۹۴۷ بود.

روسیه دومین کشور سرد دنیاست. حتی در تابستان‌های شدید، دما در حدود ۳ درجه سانتیگراد باقی می ماند. در زمستان‌های سخت و برفی به منفی ۴۰  درجه می رسد. بقیه ایام سال به استثنای دو ماه از نور خورشید خبری نیست.

کشور مغولستان درآسیا نیز سومین کشور سرد جهان است.  در شهر «اولان‌باتور» پایتخت مغولستان، دمای هوا در سال ۲۰۱۵ به منفی ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید. اگرچه ۱.۳ میلیون ساکن این شهر به سختی زمستان عادت کرده‌اند، اما این آلودگی هواست که سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.