Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44813
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2023 - 8:00 |

شورای علمای شیعه افغانستان: اهانت به قرآن ریشه در ترس از گسترش اسلام در غرب دارد

شورای علمای شیعه افغانستان: اهانت به قرآن ریشه در ترس از گسترش اسلام در غرب دارد

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، تأکید کرد این اقدام ریشه در ترس از گسترش اسلام در غرب دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در سوئد به مجوز دولت این کشور، واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (قرآن کریم، صف / ۸)

در ادامه اسلام‌ستیزی غرب و هتک حرمت مقدسات اسلامی، این‌بار «راموس پالودن»، رهبر حزب راستگرای سوئد، با به‌ آتش کشیدن یک نسخه قرآن‌مجید، احساسات حدود یک‌ونیم میلیارد مسلمان جهان را جریحه‌دار ساخته، خبث باطنی و دشمنی آشکار خود را به نمایش گذاشت.

تردیدی نیست که این عمل (آتش‌زدن قرآن) ریشه در هراس و ترس از گسترش اسلام در غرب داشته و غربی‌ها با ترفندهای گوناگون تلاش می‌کنند چهره اسلام را وارونه نشان دهند، تا جلو گسترش آن را سد نمایند، غافل از اینکه خداوند خود، حافظ کلام خودش هست و احدی قادر به خاموش کردن این نور جاویدان نخواهد بود.

شورای علمای شیعه افغانستان این عمل شنیع را شدیداً تقبیح ‌و محکوم می‌نماید و از وجدان‌های آزاده و انسان‌های شرافتمند، مخصوصاً مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی اکیداً انتظار دارد در قبال توهین به مقدسات دینی ‌و اسلامی بی‌تفاوت نمانده، از راه‌های معقول و منطقی واکنش نشان دهند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.