Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44582
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2023 - 8:17 |

عبدالباقی حقانی: تقویت مرکزهای تحصیلی، خودکفایی کشور است

عبدالباقی حقانی: تقویت مرکزهای تحصیلی، خودکفایی کشور است

عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات، می‌گوید که امارت اسلامی برای جوانان فرصت‌های مناسب تحصیلی فراهم خواهد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آقای حقانی در یک گفت‌وگوی تازه، بر تقویت مرکز‌های آموزشی و تحصیلی کشور تأکید کرده است. او بدین باور است که تقویت این مرکز‌ها ظرفیت تحصیلی افغانستان را افزایش می‌دهد.

رییس اداره ملی امتحانات گفته است: «افغانستان آن زمانی خودکفا و هم سطح کشور‌های دیگر می‌شود که در این کشور مراکز آموزشی و تحصیلی تقویت شود و به جوانان زمینه خوب آموزشی مساعد شود.»

در همین حال، برخی از جوانان از حکومت سرپرست می‌خواهند که به آنان زمینه تحصیل و کار را در داخل کشور فراهم کند.

الهام، باشنده کابل، به طلوع‌نیوز گفت: «حکومت باید یک زمینه کار فراهم کند که جوانان از بی‌کاری خلاص شوند و به تحصیل خود ادامه دهند تا به کشور‌های دیگر نروند.»

کفایت الله، باشنده بعدی در کابل، می‌گوید: «اگر حکومت زمینه آموزش و تحصیل خوبی به جوانان فراهم کند این کشور به سمت توسعه خواهد رفت.»

ازسوی‌ دیگر، شماری از استادان دانشگاه خواهان آموزش و تحصیل فراگیر در کشور استند. آنان می‌گویند که باید زمینه آموزش و تحصیل به بانوان نیز فراهم شود.

فضل هادی وزین، استاد دانشگاه، در این باره گفت: «دختر و پسر باید درس بخوانند و به مکتب و پوهنتون بروند تا تحصیل و تخصص کنند و از استعداد‌های آنان کار بگیرند.»

ایمل رسا، استاد دانشگاه، گفت: «نقش زنان در دانشگاه‌ها مطابق به نیازمندی جامعه اسلامی برای انکشاف و ترقی یک کشور اسلامی ضرورت حتمی و شرعی است.»

رییس اداره ملی امتحانات در حالی بر تقویت مرکز‌های آموزشی و تحصیلی تأکید کرده است که نزدیک به بیست روز پیش دانشگاه‌ها به روی دختران و زنان بسته شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.