Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44509
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2023 - 17:13 |

مسکو: بیش از ۶۰۰ سرباز اوکراینی در عملیات تلافی‌جویانه کشته شدند

مسکو: بیش از ۶۰۰ سرباز اوکراینی در عملیات تلافی‌جویانه کشته شدند
وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی به محل استقرار نیروهای اوکراینی در کراماتورسک و کشته شدن دستکم ۶۰۰ نفر از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله موشکی تلافی‌جویانه به محل استقرار موقت نیروهای اوکراینی در کراماتورسک شهری در استان دونتسک، بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش راشا تودی، مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد بمباران یکشنبه، عملیات تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله جنایتکارانه اوکراین به محل استقرار موقت سربازان روس در منطقه «ماکیئیفکا» دونتسک در شب سال نو بود.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد در تمام مدت آتش‌بس موقت به مناسبت کریسمس ارتدوکس که از سوی مسکو برقرار شده بود، نیروهای اوکراینی به گلوله‌باران شهرک‌ها و مواضع روسیه ادامه دادند.

طبق اطلاع‌رسانی مسکو، همچنین در نتیجه مذاکرات با کی‌یف، ۵۰ سرباز اسیر روس که در خطر مرگ بودند، آزاد شدند.

دوشنبه دوم ژانویه وزارت دفاع روسیه تایید کرد که کی‌یف محل استقرار موقت نیروهای نظامی روسیه در منطقه دونتسک را با شش موشک هیمارس هدف قرار داد. مسکو افزود دو موشک از شش هیمارس آمریکایی شلیک شده توسط سامانه‌های دفاع هوایی ساقط شد و در نتیجه اصابت چهار موشک دیگر، ۶۳ پرسنل نظامی روسیه کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که تلفات حمله موشکی و توپخانه‌ای ارتش اوکراین به نیروهای این کشور در دونتسک به ۸۹ نفر افزایش یافت.

پیش از اعلام روسیه، منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش اوکراین ادعا کرده بودند که در حمله موشکی کی‌یف به استان دونتسک در مجموع  ۷۰۰ نظامی روس کشته و زخمی شدند. به گزارش «بی‌بی‌سی»، ارتش اوکراین ادعا کرده بود که حدود ۴۰۰ نظامی روس در حمله موشکی به مائیکیفکا در منطقه تحت کنترل روسیه در استان دونتسک کشته و ۳۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.