Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 44315
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2023 - 10:23 |

مسئول بخش فرهنگی کنسولگری ایران: مکتب شهید سلیمانی زنده است

مسئول بخش فرهنگی کنسولگری ایران: مکتب شهید سلیمانی زنده است
مسئول بخش فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در افتتاحیه نمایشگاه هنری که به مناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در این ولایت برگزار شده بود، خاطر نشان ساخت که حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است، او توانست راه را برای دیگران نشان دهد، یاد این سردار بزرگ همچنان جاویدان خواهد ماند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ “موسسه خیریه رها با همکاری گروه هنری ماهور” در هرات نمایشگاه دو روزه‌ای را در مرکز فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این ولایت به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند.

در افتتاحیه این نمایشگاه، مجید خالق نیا، مسئول بخش فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: این نمایشگاه به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده که نشان دهنده زنده ماندن مکتب سلیمانی است.


وی بیان داشت: شهید سلیمانی یک مکتب است، او توانست راه را برای دیگران نشان دهد، یاد این سردار بزرگ همچنان جاویدان خواهد ماند.

مسئول بخش فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات یادآور شد: راهی را که شهید حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرده بود سراسر از نور است که افتخاری برای همه آزادگان دنیا می باشد.

خالق نیا خاطرنشان کرد: در این هفته به مناسب شهادت شهید سلیمانی قرار است که برنامه‌های دیگری نیز توسط بخش فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شود.

در همین حال، حسن حسیب، مسئول بنیاد خیریه رها در هرات می‌گوید: هدف این بنیاد رشد استعدادها بوده و تلاش شده که کودکان کار را که دختران هستند، جذب کنند.


وی بیان داشت: نمایشگاه امروز زحمات شش هفته این کودکان است که با کمترین امکانات توانسته نقاشی‌های شان را به نمایش بگذارند.

او در ادامه افزود: این دختران از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند که در داخل شهر کارهایی از قبیل پاک کردن شیشه موتر و رنگ کردن کفش را انجام می‌دادند.

حسیب گفت: بنیاد خیریه رها که از چهار سال بدینسو آغاز به فعالیت کرده است فقط کودکان کار خیابانی را که دختران می‌باشند، شناسایی و بعدا تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این نمایشگاه حدود ۷۰ اثر از آثار هنری کودکان کار به نمایشگاه گذاشته شده است که به مدت دو روز به روی علاقمندان باز می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.