Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 44488
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2023 - 8:11 |

نتانیاهو اشغالگری خود را با طرح آوارگی ۲ هزار فلسطینی آغاز کرد

نتانیاهو اشغالگری خود را با طرح آوارگی ۲ هزار فلسطینی آغاز کرد

کابینه جدید رژیم صهیونیستی توطئه جدیدی را کلید زده است تا از این طریق بتواند ساکنان فلسطینی ۸ روستا واقع در الخلیل را از خانه و کاشانه خود آواره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرکسازی که وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که کابینه جدید رژیم صهیونیستی طرح‌های ویژه‌ای برای آوارگی هر چه بیشتر مردم فلسطین دارد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، کابینه جدید صهیونیستی به ریاست نتانیاهو قصد دارد ساکنان فلسطینی هشت روستا واقع در الخلیل را از خانه و کاشانه خود آواره کند. صهیونیستها مدعی هستند که این تصمیم در راستای اجرای حکم دادگاه صهیونیستی است که در ماه می گذشته صادر شد. بر اساس این حکم، این روستاها در مناطق آموزش نظامی صهیونیستی قرار دارند و باید تخلیه شود.

به گفته ساف، در این هشت روستا، هزار و ۸۰۰ فلسطینی سکونت دارند، ولی از کمترین امکانات محروم هستند و از طرفی، ارتش صهیونیستی نیز بارها تلاش کرده است آنان را از محل زندگی خود آواره کند. در برنامه کابینه جدید صهیونیستی نیز ادعا شده است که «ملت یهود حق انحصاری و غیر قابل نقضی بر سراسر اراضی اسرائیل دارند»؛ ادعایی که به معنای گسترش هر چه بیشتر شهرکسازی اسرائیلی و آوارگی مردم فلسطین است.

این نهاد فلسطینی تأکید کرد، کابینه نتانیاهو عملا اقداماتی را برای تثبیت شهرکسازی کلید زده است؛ از جمله اینکه برخی از صهیونیستها اراضی متعلق به مردم فلسطین را در بخشهای مختلفی از کرانه باختری سیم خاردار کشیده‌اند تا پس از آن، این اراضی را مصادره کنند.

سازمان «صلح اکنون» که خود را از سازمانهای چپگرای صهیونیست معرفی می‌کند، هشدار داد که توافق بین حزبهای لیکود و صهیونیست مذهبی برای تشکیل کابینه، باعث آغاز احداث دهها شهرک صهیونیستی غیر قانونی در کرانه باختری خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.