Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 44940
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 28 ژانویه 2023 - 11:18 |

نماینده استاندار هرات: به دنبال کاهش موانع تجاری میان ایران و افغانستان هستیم

نماینده استاندار هرات: به دنبال کاهش موانع تجاری میان ایران و افغانستان هستیم

نماینده استاندار هرات افغانستان گفت: قصد داریم موانع تجاری میان ایران و افغانستان کاهش یابد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ عبدالحی شاکر صبح امروز در نشست مشترک ویژه استاندار خراسان رضوی در مرز دوغارون تایباد اظهار کرد: با پیگیری اهداف و برنامه هایی، به دنبال این هستیم که موانع و مشکلات مختلف اقتصادی و مسافری میان ایران و افغانستان به حداقل برسند.

نماینده استاندار هرات افزود: رفع برخی موانع و مسائل این دو کشور دوست و همسایه در حوزه های گوناگون می تواند کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات و مراودات کند.

وی ادامه داد: ایران و افغانستان از گذشته ارتباطات بالایی با هم داشته اند و اشتراکات فرهنگی آنها نشان از روابط دیرینه آنها دارد.

در ادامه نیز، فرماندار تایباد و نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی در امور مرز دوغارون اظهار کرد: هدف از این نشست پیگیری موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه ۴۷ بندی پنجمین نشست مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات به میزبانی این شهر غربی افغانستان است.

مهدی دونده افزود: برخی مسائل در پایانه مرزی دوغارون باید برطرف شوند تا با یک روند اصلاحی، خدمات مطلوبی به فعالان اقتصادی ایرانی و افغانستانی ارائه شود.

وی ادامه داد: مشترکات فرهنگی، دینی و زبانی ایران و افغانستان مهمترین مولفه ای است که می تواند منجر به افزایش سطح همکاری این دو کشور مسلمان شود.

فرماندار تایباد بیان کرد: امید است با مذاکرات مقامات ایرانی و افغانستانی در قالب کمیته های مشترک این نشست منتج به اقدامات عملیاتی، توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.