Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 44709
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 ژانویه 2023 - 20:13 |

هشدار استاد دانشگاه اتریشی نسبت به افزایش اسلام‌هراسی

هشدار استاد دانشگاه اتریشی نسبت به افزایش اسلام‌هراسی

 فرید حافظ، استاد دانشگاه اتریشی هشدار داد که اسلام‌هراسی در اروپا و اتریش به میزان نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از میدل ایست آی، فرید حافظ، استاد  اتریشی، چند روز پس از تبرئه شدن از اتهامات مربوط به تروریسم هشدار داد که سرویس‌های اطلاعاتی اتریش هنوز اسلام سیاسی را تهدیدی برای کشور می‌دانند.

چهارشنبه گذشته، دادگاه عالی منطقه‌ای گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، اتهامات علیه حافظ را رد و اعلام کرد که هیچ مدرکی در این ادعاها ارائه نشده است.

حافظ در مقاله‌ای در میدل ایست آی نوشت که احساس آرامش می‌کند، اما همچنان نگران افزایش سطح اسلام‌هراسی در اروپا و اتریش است. حافظ نوشت: کارهای زیادی وجود دارد که باید از طرف سرویس اطلاعاتی اتریش انجام شود.

وی که پیش از این استاد دانشگاه سالزبورگ بود، در بین ۶۰ خانواده از فعالان و دانشگاهیان مسلمان بود که در نوامبر ۲۰۲۰ در آنچه وزیر کشور اتریش آن را عملیات لوکسور (Operation Luxor) نامید مورد حمله قرار گرفتند.

حافظ در ادامه نوشت: نیروهای ویژه پلیس اتریش ساعت ۵ صبح به خانه‌ام در وین هجوم بردند، آنها حکم تفتیش را به من دادند که در آن ادعا شده بود ممکن است تروریست باشم و می‌خواهم دولت مصر را سرنگون کنم و خلافت جهانی ایجاد کنم.

وی افزود که این یورش تمام خانواده‌ام، به ویژه فرزندان خردسالم را تحت تاثیر قرار داد. من به دلیل شنود تلفنم و سایر اقدامات نظارتی دائم احساس ناامنی می‌کردم و حساب بانکی و دارایی‌هایم به مدت دو سال مسدود شد.

این استاد دانشگاه گفت که سرویس‌های امنیتی اتریش با کارهای آکادمیک او درباره اسلام‌هراسی با سوء ظن برخورد کردند. او می‌نویسد: گزارش‌های منظم نهادهای اطلاعاتی که نشان می‌داد چرا من به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب می‌شوم، کار آکادمیک من در مورد اسلام‌هراسی را به تئوری‌های توطئه مرتبط می‌کردند.

حافظ پس از تهدیدهایی که نسبت به حرفه آکادمیک او وجود داشت و ادعاهای نادرست درباره اهداف تحقیقاتش به ایالات متحده مهاجرت کرد.

او که اکنون استاد کالج ویلیامز در ایالات متحده است، بیشتر به دلیل انتشار گزارش سالانه درباره اسلام‌هراسی اروپایی و به عنوان یکی از بنیانگذاران انجمن جوانان مسلمان اتریش مشهور است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.