Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44645
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2023 - 19:57 |

واکسیناسیون فلج اطفال ۴۴ میلیون کودک در پاکستان

واکسیناسیون فلج اطفال ۴۴ میلیون کودک در پاکستان

پاکستان پویش واکسیناسیون سراسر فلج اطفال را آغاز کرده است و قرار است در این طرح ۴۴ میلیون کودک زیر پنج سال واکسینه شوند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان یکشنبه ۲۵ دی ماه با انداختن یک قطره واکسن به دهان یک کودک پویش سراسری واکسیناسیون فلج اطفال در این کشور را آغاز کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان این پویش قرار است‌ بیش از ۴۴ میلیون کودک زیر پنج سال در ۱۵۶ شهرستان سراسر پاکستان واکسن ضد فلج کودکان دریافت خواهند کنند که شامل ۲۲٫۵۴ میلیون کودک در ایالت پنجاب، ۱۰٫۱ میلیون کودک در ایالت سند و ۷٫۴ میلیون کودک در منطقه خیبر‌پختونخواه می‌شود.

شریف در یک نشست خبری ضمن آغاز رسمی این پویش ابراز تأسف کرد که پاکستان از جمله معدود کشور‌های جهان است که هنوز هم از بیماری فلج کودکان رنج می‌برد.

نخست وزیر پاکستان همچنین اظهارداشت با وجود واکسیناسیون سراسری برابر فلج اطفال، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ کودک در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی به فلج اطفال دچار شدند.

پاکستان و افغانستان تنها کشورهای جهان هستند که فلج اطفال همچنان سلامت و رفاه کودکان را تهدید می‌کند. فلج اطفال بر سیستم عصبی کودکان تأثیر می‌گذارد و در نهایت منجر به فلج شدن می‌شود.

تیم‌های واکسیناسیون و نیروهای پلیس در پاکستان که مسئول تأمین امنیت آن‌ها هستند به کرات هدف حملات گروه‌های تندرو قرار گرفته‌اند، این گروه‌ها مدعی هستند واکسیناسیون توطئه‌ای از طرف غربی‌ها برای عقیم کردن کودکان است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.