Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44847
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2023 - 8:05 |

وزارت خارجه آمریکا هتک حرمت قرآن را نکوهش کرد

وزارت خارجه آمریکا هتک حرمت قرآن را نکوهش کرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را اقدامی نفرت‌آمیز و غیرمحترمانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که سوزاندن قرآن توسط یک افراط‌گرا در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد عمیقاً بی‌احترامی بود، اما از محکوم کردن این اقدام خودداری کرد.

ند پرایس به خبرنگاران گفت: همانطور که نخست‌وزیر سوئد گفت، سوزاندن کتاب‌هایی که برای بسیاری مقدس است، اقدامی عمیقاً غیرمحترمانه است.

پرایس با تأکید بر اینکه ایالات متحده از آزادی تشکل‌ها و حق تجمع مسالمت‌آمیز به عنوان عناصر دموکراسی حمایت می‌کند گفت: او (نخست‌وزیر سوئد) به این نکته اشاره کرد که آنچه قانونی است لزوماً مناسب نیست.

او گفت: ما در آمریکا ضرب‌المثلی داریم «ممکن است چیزی مجاز باشد اما در عین حال افتضاح باشد». فکر می‌کنم در این مورد، آنچه در سوئد دیده‌ایم در این دسته قرار می‌گیرد.

پرایس گفت: کسانی که در پشت آتش زدن کتاب مقدس اسلام هستند ممکن است در تلاشی عمدی برای تضعیف اتحاد در درون پیمان ناتو و بین متحدان و شرکای اروپایی ما باشند.

او گفت که آزادی تشکل و آزادی بیان به مردم حق انجام اقداماتی را می‌دهد که ممکن است بی‌احترامی باشد؛ ممکن است نفرت‌انگیز و منزجر کننده باشد. او ادامه داد: فکر می‌کنم همه این توصیفات در مورد آنچه ما اینجا می‌بینیم صدق می‌کنند.

پرایس در پاسخ به سؤال خبرنگاران که چرا سوزاندن قرآن را محکوم نمی‌کند، گفت: قطعاً همانطور که قبلاً گفتم از محکوم کردن این اقدام خاص خودداری نمی‌کنم. این عمل نفرت‌انگیز و یک اقدام زشت است.

او گفت: البته آنچه کشورهای سراسر جهان و ما نیز به دنبال آن هستیم، اصول دموکراتیکی است که ما در اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم: یعنی حق آزادی تجمعات و حق آزادی بیان. وی بدون توضیح بیشتر افزود: حداقل یک حادثه جنجالی و مشابه در ایالات متحده اتفاق افتاده است،.

شنبه گذشته، راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی سوئدی ـ دانمارکی، تحت حفاظت شدید پلیس و با حضور گسترده رسانه‌ها، در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم یک نسخه از قرآن را آتش زد که موجی از محکومیت و خشم را در بین کشورها و ملت‎های مسلمان درپی داشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.