Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 44361
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2023 - 8:02 |

وزیر دفاع پاکستان: خاک افغانستان علیه ما استفاده می‌شود

وزیر دفاع پاکستان: خاک افغانستان علیه ما استفاده می‌شود
خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان گفته است که به‌رغم تعهد طالبان به اسلام‌آباد، خاک افغانستان علیه این کشور استفاده می‌شود.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان از طالبان خواسته است که به توافق دوحه پابند باشند. این توافق میان امریکا و طالبان امضا شده است و در آن طالبان تعهد داده‌اند که خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده نشود.
وزیر دفاع پاکستان در ختم جلسه شورای امنیت ملی این کشور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که دولت طالبان به اسلام‌آباد قول داده است که از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نخواهد شد.
او افزوده است که مقامات نظامی پاکستان گفته‌اند که مذاکرات دولت این کشور و طالبان پاکستانی هیچ نتیجه‌‌ی مثبتی در پی نداشته است.
به گزارش جیونیوز، اوایل دیروز (دوشنبه، ۱۲ جدی) شورای امنیت ملی پاکستان به رهبری شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور نیز تشکیل جلسه داده و اعلام کرده است که هیچ کشوری اجازه ندارد پناهگاه و تسهیلاتی برای تروریست‌ها فراهم کند و پاکستان تمام حقوق خود را برای محافظت از مردم خود محفوظ می‌دارد.
این در حالی است که خود پاکستان متهم به حمایت از تروریسم است. اسامه بن لادن، رهبر القاعده در پاکستان کشته شد.
پاکستان در ۲۰ سال گذشته حامی اصلی طالبان افغانستان نیز شناخته می‌شود؛ تا جایی که طالبان نیروهای نیابتی پاکستان دانسته می‌شود.
ظاهرا روابط دو طرف اخیرا دچار تنش شده است.
پیشتر وزیر داخله‌ی پاکستان گفته بود که طالبان افغانستان باید مخفیگاه‌های طالبان پاکستانی را برچینند و در غیر این صورت خود پاکستان اقدام خواهد کرد.
وزارت دفاع طالبان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که افغانستان بی‌صاحب نیست و ادعای حضور طالبان پاکستانی در این کشور را بی‌اساس خواند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.