Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44456
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2023 - 8:20 |

کشتارهای پلیس آمریکا در ۲۰۲۲ رکورد زد

کشتارهای پلیس آمریکا در ۲۰۲۲ رکورد زد

آمارهای جدید نشان می‌دهند پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۱۷۶ نفر را به قتل رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، یک گروه غیرانتفاعی که خشونت‌های پلیس آمریکا را رصد می‌کند روز جمعه گزارش داد نیروهای پلیس در سال گذشته میلادی ۱۱۷۶ نفر را به قتل رساندند.

با این حال، این آمارها نشان می‌دهند افسران پلیس با توجه به افزایش بی‌سابقه جرم در برخی شهرهای آمریکا با تهدیدهای جانی بیشتری هم مواجه شده‌اند.

گروه «Mapping Police Violence» (به معنی “رصد خشونت پلیس”) یک سازمان غیرانتفاعی که با جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» مرتبط است گزارش داده تعداد نفراتی که پلیس در سال ۲۰۲۲ با شلیک گلوله، کتک‌کاری، شوک برقی و بازداشت به قتل رسانده ۳۱ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. در آن سال ۱۱۴۵ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شدند.

آمار مربوط به سال ۲۰۲۲ که از کشته شدن ۱۱۷۶ نفر حکایت دارد بالاترین آمار از سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رود که گروه مذکور کمی‌سازی خشونت‌های پلیس را آغاز کرد.

در سال گذشته تنها ۱۲ روز ثبت شده که در طی آن پلیس هیچ فردی را به قتل نرسانده است. طبق این گزارش، مأموران پلیس به طور متوسط بیش از سه نفر در هر روز را به قتل رساندند.

۱۳۲ مورد از این قتل‌ها مربوط به قربانیانی بود که مظنون به ارتکاب هیچ جرمی نبودند. در ۹۸ مورد درگیری مرگبار با پلیس بر سر قوانین راهنمایی و رانندگی رخ داد.

۲۴ درصد از کسانی که توسط پلیس کشته شده‌اند سیاه‌پوست بوده‌اند. منابع خبری این آمار را نشان‌دهنده خشونت بیشتر پلیس در برابر افراد سیاه‌پوست میدانند زیرا سیاه‌پوستان ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

نرخ جرائم خشونت‌آمیز در آمریکا از سال ۱۹۹۳ به این سو تقریباً به نصف کاهش یافته است. با وجود این، بعد از تظاهرات‌ گروه‌های سیاه‌پوست در سال ۲۰۲۰ نرخ جرائم خشونت‌آمیز در برخی از شهرهای آمریکا رو به رشد بوده است. مأموران پلیس بر همین اساس می‌گویند اصلاحات انجام‌شده در ادارات پلیس بعد از مرگ «جورج فلوید» باعث افزایش خطرات جانی برای آنها شده است.

ماه گذشته، یک سازمان فدرال در آمریکا در گزارشی اعلام کرد به ۳۲۳ مأمور پلیس  در سال ۲۰۲۲ هنگام انجام وظیفه شلیک شده است. از میان مأمورانی که به آنها شلیک شده ۶۰ نفر کشته شدند که این رقم افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مبدأ زمانی ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.