Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 45197
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 09 فوریه 2023 - 9:40 |

آگاهی روسیه از برنامه های افغانستان برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی

آگاهی روسیه از برنامه های افغانستان برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی
رئیس جمهور روسیه در نشست دبیران شورای امنیت کشورها درباره افغانستان گفت: روسیه از برنامه های افغانستان برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی آگاه است
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشستی با دبیران شوراهای امنیت چندین کشور درباره موضوع افغانستان در کرملین گفت: مسکو با رهبری افغانستان در کابل تماس برقرار کرده است، طرف روسی از برنامه های اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی که می تواند وضعیت را در اقتصاد افغانستان تثبیت کند آگاه است.
پوتین گفت: “ما با رهبری افغانستان در کابل تماس برقرار کرده ایم. می دانیم که برنامه های خوبی برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی وجود دارد که می تواند وضعیت را در اقتصاد تثبیت کند”.
یادآوری می کنیم، که امروز پنجمین نشست چندجانبه دبیران شوراهای امنیت درباره مشکل افغانستان در مسکو برگزار شد. در این مراسم نمایندگان عالی مسئول مسائل امنیتی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشتند. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، از روسیه نمایندگی می کرد. شرکت کنندگان در پنجمین نشست چندجانبه در مورد مسائل امنیت بین المللی با تاکید بر حل و فصل وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. پاتروشف به ویژه گفت، که مقامات افغانستان اکنون پیامدهای هرج و مرج به جا مانده از سوی ایالات متحده را تجربه می کنند و وضعیت در کشور به سرعت رو به وخامت است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.