Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 45527
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 فوریه 2023 - 17:10 |

اعتصاب ۳ روزه پزشکان در انگلیس

اعتصاب ۳ روزه پزشکان در انگلیس

اتحادیه پزشکی انگلیس اعلام کرد ده‌ها هزار پزشک تازه کار در این کشور اعتصاب سه روزه گسترده‌ای را از ۱۳ مارس آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ اتحادیه پزشکی انگلیس اعلام کرد ده‌ها هزار پزشک تازه کار در این کشور اعتصاب سه روزه گسترده‌ای را در اعتراض به ناکافی بودن دستمزدهای خود، از ۱۳ مارس (۲۲ اسفند) آغاز می کنند.

براساس این گزارش، پزشکان تازه کار در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از یک قرارداد ۴ ساله، با افزایش سالانه ۲ درصدی دستمزد موافقت کردند اما در حال حاضر این پزشکان می گویند با توجه به افزایش بی سابقه نرخ تورم، این رقم کافی نیست.

این اتحادیه افزود: موافقت با برگزاری این اعتصاب بدون شک قدرت احساسات را بین اغلب پزشکان تازه کار نشان می دهد. ما ناامید وعصبانی هستیم و به همین دلیل تصمیم به برگزاری این اعتصاب سه روزه گرفتیم.

پزشکان تازه کار افرادی هستند که آموزش های بالینی لازم را دیده و به مدت ۸ سال به عنوان پزشک در بیمارستان ها و به مدت ۳ سال به عنوان پزشک عمومی کار کرده اند. آنها تحت نظارت پزشکان ارشد فعالیت می کردند.

پیشتر استیو بارکلی وزیر بهداشت بریتانیا این اعتصاب را عمیقا ناامیدکننده خوانده و افزوده بود: من با این اتحادیه و دیگر اتحادیه های پزشکی درباره منصفانه بودن این رقم و نگرانی های مربوط به شرایط کاری گفتگو کردم. من می خواهم به بحث و گفتگو درباره بهترکردن شرایط کار در نظام سلامت برای همه کارکنان، ادامه دهم.

این در حالی است که براساس گزارش ها، پزشکان تازه کار در مواجهه با افزایش نرخ تورم، در عمل با کاهش ۲۵ درصدی دستمزدهای خود از سال ۲۰۰۸ روبرو هستند و همین امر باعث تضعیف روحیه پزشکان شده به طوری که براساس تحقیقات اخیر، از هر ۱۰ پزشک، ۴ پزشک می خواهند حرفه خود را ترک کنند.

در همین حال اتحادیه دیگری به نام اتحادیه مشاوران و متخصصان بیمارستانی اعلام کردند پزشکان تازه کار این اتحادیه با برگزاری اعتصاب دیگری دیگری در تاریخ ۱۵ مارس موافقت کردند.

در حالی که اتحادیه پرستاران در حال انجام گفتگوهایی با دولت است، پرستاران اعتصاب برنامه ریزی شده خود برای ماه مارس را فعلا متوقف کرده اما کارکنان بخش اورژانس و دیگر بخش های خدماتی درمانی همچنان در حال برنامه ریزی برای اعتصابات گسترده هستند.

این اعتصابات فشارها بر سیستم سلامت انگلیس و دولت ریشی سوناک را که در حال حاضر با بحران ها و کمبودهای متعددی روبروست، افزایش می دهد. در این میان بیماران نیز بی نصیب نمانده و ضرر فراوانی از جمله به تاخیرافتادن مراحل درمانی، شامل حال آنها می شود.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد این اعتصاب‌ها خدمات سلامت ملی در این کشور را بیش‌از پیش مختل می‌کند.

حدود سه هفته پیش ده‌ها هزار پرستار، بهیار و راننده‌ آمبولانس در انگلیس بر سر مسئله دستمزدهای خود اعتصاب کردند که این بزرگ‌ترین اعتصاب این کشور در بخش خدمات بهداشتی طی ۷۵ سال گذشته بود.

کارکنان بخش بهداشت و سلامت انگلیس خواستار افزایش حقوق هستند که در نتیجه بالاترین تورم در این کشور طی ۴ دهه گذشته است. دولت انگلیس اعلام کرده این افزایش دستمزد امکان‌پذیر نیست و باعث بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها و در نتیجه افزایش نرخ بهره و هزینه رهن و اجاره مسکن می‌شود.

حدود ۵۰۰ هزار کارگر، بیشتر در بخش‌های عمومی، از تابستان سال گذشته میلادی درحال اعتصاب هستند. به‌این‌ترتیب فشار بر ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای حل منازعات و کاهش آسیب های وارد شده به بخش خدمات عمومی مانند خطوط راه‌آهن و مدارس بیشتر می‌شود.

سرویس خدمات ملی انگلیس که موجب افتخار بسیاری از شهروندان این کشور بوده، تحت فشار شدیدی قرار دارد. میلیون‌ها بیمار در لیست انتظار عمل‌های جراحی هستند و هزاران نفر از آن‌ها هر ماه نمی‌توانند مراقبت‌های اورژانسی فوری را دریافت کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.