Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 45417
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 فوریه 2023 - 12:51 |

بلومبرگ؛ اسلام‌هراسی علت مهاجرت مسلمانان نخبه فرانسه

بلومبرگ؛ اسلام‌هراسی علت مهاجرت مسلمانان نخبه فرانسه

براساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، استعدادها و افراد تحصیل‌کرده مسلمان در فرانسه به خاطر رشد اسلام‌هراسی این کشور را به قصد کشورهای آزادتر ترک می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وبسایت بلومبرگ در گزارشی به قلم آلیس کانتور اعلام کرد: تبعیض نژادی مسلمانان فرانسه را مجبور می‌کند به دنبال جستجوی مکان‌های امن‌تر در خارج، این کشور را ترک کنند.

نویسنده در این گزارش به انجام مصاحبه‌هایی با مسلمانان فرانسوی خارج از این کشور پرداخته است؛ ناتاشا گیتوویچ (۳۸ ساله) یکی از فرانسوی‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ پاریس را به امید فرصت‌های شغلی بهتربه مقصد لندن ترک کرده است.

وی از نژادپرستی‌هایی سخن می‌گوید که در فرانسه در معرض آن قرار گرفته بود و اینکه در محل کار خود به واسطه دین او مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفته است.

در بخش دیگری از گزارش بلومبرگ آمده است: در یک مطالعه جدید توسط الیور استیو، استاد دانشگاه لیل، فاش شده است که تعدادی از مسلمانان، به ویژه آن‌هایی که تحصیلات عالی دارند و کسانی که در شرکت‌ها و بانک‌ها پست دارند، به خاطر محدودیت‌ها مجبور به ترک این کشور می‌شوند، این درحالی است که فرانسه دومین اقتصاد منطقه یورو را در اختیار دارد.

براساس نظرسنجی که این استاد دانشگاه انجام داده است، از بین ۱۰۷۴ مسلمانی که فرانسه را ترک کردند، دو سوم اعلام کردند تصمیم آن‌ها به ترک فرانسه به خاطر انجام امور دینی بوده است. ضمن اینکه ۷۰ درصد هم اعلام کردند جلوگیری از حملات نژادپرستانه بیشتر، جزو اهداف آن‌ها برای مهاجرت از فرانسه بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.