Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 45211
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 10 فوریه 2023 - 14:23 |

زلزله ترکیه؛ شمار جانباختگان افغانستانی به ۲۰۰ نفر رسید

زلزله ترکیه؛ شمار جانباختگان افغانستانی به ۲۰۰ نفر رسید

 شمار جانباختگان افغانستانی در زلزله ترکیه تا کنون به ۲۰۰ نفر رسیده است

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شمار جانباختگان افغان بر اثر زمین‌لرزه‌های چند روز گذشته ترکیه تا کنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.

«مأموریت‌های دیپلماتیک افغانستان» در بیانیه‌ای، جان‌باختن حدود ۲۰۰ شهروند افغانستان در زمین‌لرزه‌ ویرانگر و مرگبار ترکیه را تأیید کرده و خواستار توجه ترکیه و سازمان‌های بشردوستانه به وضعیت پناهندگان افغانستانی قربانی این فاجعه شده‌اند.

در بیانیه نشرشده مأموریت‌های دیپلماتیک افغانستان، همچنین از آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و… خواسته شده است که به تسریع روند رسیدگی به درخواست اسکان مجدد پناهندگان افغانستانی در ترکیه، به‌ویژه خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه کمک کنند.

در این بیانیه از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز خواسته شده است که به تسهیل روند اسکان مجدد پناهندگان کمک کنند، زیرا شرایط زندگی برای آن‌ها به مرحله‌ «بسیار دشوار» رسیده است.

مأموریت‌های دیپلماتیک افغانستان در بیانیه مشترک‌شان هشدار داده‌اند که اگر به وضعیت پناهندگان افغانستانی قربانی فاجعه زمین‌لرزه رسیدگی نشود، افراد زیادی به‌دلیل ناامیدی و فقر مطلق در میان یک «تراژدی مرگبار» جان خواهند داد. در بخشی از این بیانیه در مورد سرنوشت پناهجویان افغانستانی که از آن‌ها به‌عنوان آسیب‌پذیرترین گروه پناهجویان جهان نیز یاد شده، ابراز نگرانی شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.