Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 45218
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 فوریه 2023 - 13:07 |

سازمان ملل: داعش سفارتخانه‌های ایران، چین و هند در کابل را تهدید کرده است

سازمان ملل: داعش سفارتخانه‌های ایران، چین و هند در کابل را تهدید کرده است

خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داد داعش با تهدید سفارت‌های چین، هند و ایران در کابل، به دنبال تضعیف روابط طالبان با کشور‌های مهم منطقه است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری «بلومبرگ»، مقامات سازمان ملل گفته‌اند که داعش با این تهدید سعی می‌کند طالبان را از کشور‌هایی که متحد دیپلماتیک طالبان به حساب می‌روند، منزوی کند.

به گزارش بلومبرگ، تهدید داعش علیه سفارت‌خانه‌ها در کابل بخشی از یافته‌های گزارش سازمان ملل است که قرار است در جلسه شورای امنیت این سازمان ارائه شود. در گزارش آمده است که داعش با چنین تهدید‌هایی تلاش می‌کند روابط بین طالبان و کشور‌های مهم منطقه را تضعیف کند.

بعد از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، داعش حملات گسترده‌ای را در مناطق پرجمعیت افغانستان انجام داده و در حال حاضر این گروه تروریستی در مقابل حاکمیت طالبان یکی از جدی‌ترین تهدید‌های امنیتی محسوب می‌شود.

داعش مسئولیت حملات مرگبار علیه سفارت‌های روسیه و پاکستان و همچنین مسئولیت حمله محل اقامت شهروندان چینی را در کابل بر عهده گرفته است. سفارت هند در کابل به طور کامل فعال نیست، اما سال گذشته یک بخش آن برای هماهنگ کردن کمک‌های بشردوستانه «دهلی نو» به مردم افغانستان بازگشایی شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تهدید‌های داعش، اقدامات طالبان را در راستای برقراری روابط بین‌المللی و کسب مشروعیت و جلب کمک‌ها را با شکست مواجه می‌کند. گزارش تازه سازمان ملل، شمار جنگجویان داعش در افغانستان را ۶ هزار نفر، برآورد کرده و می‌گوید این گروه تروریستی پایگاه‌های مستحکمی در ولایت‌های کنر، ننگرهار و نورستان ساخته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.