Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 45226
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 فوریه 2023 - 11:42 |

سازمان ملل: کشورهای جهان سفارت‌‌ خود را در افغانستان باز کنند

سازمان ملل: کشورهای جهان سفارت‌‌ خود را در افغانستان باز کنند
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در امور افغانستان در دیدار با سرپرست وزارت عدلیه امارت اسلامی از کشور‌های جهان خواسته که سفارت‌ هایشان را در افغانستان باز نمایند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت عدلیه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه با رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرده است.

در این ديدار، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در افغانستان در مورد فعالیت‌های این سـازمان معلومات داده و گفـت: ما از کشورهای جهـان می‌خواهیم کـه سـفارت‌ هایشان را در افغانستان باز نمایند.

وی حمایت دفتر یوناما را از وکلای مدافع و سیستم عدلی و قضایی افغانستان اعلام نمود.

از سویی هم سرپرست وزارت عدليه در این دیدار گفت کـه سیستم عدلی و قضایی افغانسـتان با قـوت، عدالت و استقلاليت بـه پیش مـی‌رود.

او از جامعه جهانی خواست که بـه جای دشمنی با امـارت اسلامی تعامـل نمایند، وی نیز افرود کـه رسانه‌های جهانی و غربی فقـط بـه دنبـال وارد نمـودن فشـارهای منفی بالای امارت اسلامی هستند.

سرپرست وزارت عدلیه درباره قوانيـن نـيـز معلومات داده گفت کـه در راستای قوانین کارهای زیادی انجام شده و قوانین اکثر ادارات در حال تکمیل شدن است.

وی در مـورد موضوع وکلای مدافـع معلومات داده و ابراز کرد که تا اکنون در حدود ۱۳۰۰ جواز وکلای مدافع تمديد شـده و در حدود ۶۰۰ وكيل مـدافع جديدأ برای امتحان ثبت‌نام نموده‌اند که به زودی امتحان‌شان اخذ خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.