Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 45111
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 04 فوریه 2023 - 12:38 |

سفیر ایران در کابل: آمریکا و متحدانش مسئول بحران کنونی افغانستان هستند

سفیر ایران در کابل: آمریکا و متحدانش مسئول بحران کنونی افغانستان هستند
سفیر ایران در افغانستان گفت مسبب وضعیت کنونی افغانستان آمریکا و کشورهای اروپایی هستند که با ایالات متحده همکاری کرده اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ حسن کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت: آمریکا و متحدانش افغانستان را با بهانه مبارزه با تروریسم اشغال کردند و افغانستان را تبدیل به ویرانه کردند.

کاظمی قمی گفت آمریکا و متحدانش نسبت به وضعیت کنونی افغانستان مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

کاظمی قمی افزود کشورهای غربی که ادعای تمدن و دفاع از حقوق بشر می نمایند با شروع جنگ اوکراین مسأله افغانستان را از اولویت خارج کردند و آوارگان اوکراینی را جایگزین آوارگان افغانستانی کردند.

سفیر ایران در افغانستان خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران در مدت ۴۰ سال با شدیدترین تحریم ها و حملات همه جانبه پذیرای ۵ میلیون مهاجر افغانستانی است.

کاظمی قمی افزود جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی، انسانی و اخلاقی خود ۴۰ سال که مهاجرین افغانستانی را پذیرفته است و شرایط بهینه زندگی و تحصیل را برای آنها فراهم کرده است.

کاظمی قمی با اشاره به ادعا و شعار غربی ها در حقوق زنان و حقوق بشر گفت این ها در عمل ضد حقوق بشر و زنان عمل کرده و نسبت به افغانستان بی تفاوت بوده است.

کاظمی قمی گفت کشورهای غربی فقط به منافع خود نگاه می کنند و عمده مسائل و مشکلات به وجود آمده در منطقه به خاطر مداخلات آمریکا و متحدان غربی آن ها است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.