Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 45468
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 22 فوریه 2023 - 18:57 |

عربستان حاجیان افغانستانی را قبول نکرد

عربستان حاجیان افغانستانی را قبول نکرد

برخی از متقاضیان حج عمره در افغانستان می‌گویند باوجودی که گذرنامه‌های خود را تمدید کرده‌اند اما عربستان از پذیرش آنها خودداری کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ شماری از متقاضیان حج عمره می‌گویند گذرنامه‌های آنها که با «استیکر» تمدید شده است برای ثبت نام حج پذیرش نمی‌شود.

یکی از این متقاضیان حج عمره به رسانه‌های افغانستان گفته است گذرنامه را با استیکر تمدید کرده است اما سوال شده که چرا باوجود هزینه قابل پذیرش نیست.

یکی از شرکت‌های زیارتی و سیاحتی نیز به رسانه‌ها گفته است، افراد متقاضی تنها با گذرنامه‌هایی می‌توانند ثبت نام کنند که بدون تمدید استیکر دارای اعتبار باشند.

این شرکت گفته است این اطمینان به آنها داده شده است که به زودی این مشکلات حل شود.

وزارت حج و اوقاف حکومت سرپرست افغانستان در توئیترش نوشت در روند توزیع گذرنامه برای حجاج سهولت ایجاد می‌شود اما با این حال درباره مشکل تمدید گذرنامه‌ها با استیکر اظهارنظری نکرده است.

به گزارش رسانه‌های افغانستان هفته جاری ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌داد، زائران افغانستانی که از کانادا به عربستان رفته بودند به دلیل تمدید گذرنامه‌ها با استیکر از فرودگاه بازگشتند.

به گفته شرکت‌های سیاحتی و زیارتی، سفارت عربستان سعودی هرچند در افغانستان فعالیت نمی‌کند، اما روادید حجاج را از طریق ثبت نام آنلاین صادر می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.