Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 45195
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 09 فوریه 2023 - 9:03 |

نزدیک به ۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه ای فوری نیاز دارند

نزدیک به ۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه ای فوری نیاز دارند
رئیس جمهور روسیه در دیدار با دبیران شورای امنیت چندین کشور درباره افغانستان گفت: نزدیک به ۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که وضعیت در افغانستان بهتر نمی شود – بر پایه داده های روسیه، نزدیک به ۴ میلیون نفر در این کشور به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.
بر پایه ای برآوردهای گوناگون، هم اکنون جمعیت افغانستان بیش از ۴۰ میلیون نفر است.
پوتین در نشست با دبیران شوراهای امنیت کشورهای مختلف درباره مسائل افغانستان گفت: “وضعیت در کشور بهتر نمی شود، ما می توانیم آن را ببینیم. وضعیت بشردوستانه در حال بدتر شدن است. میلیون ها نفر برپایه ای داده های ما نزدیک به ۴ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند”.
یادآوری می کنیم، که امروز پنجمین نشست چندجانبه دبیران شوراهای امنیت درباره مشکل افغانستان در مسکو برگزار شد. در این مراسم نمایندگان عالی مسئول مسائل امنیتی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشتند. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، از روسیه نمایندگی می کرد. شرکت کنندگان در پنجمین نشست چندجانبه در مورد مسائل امنیت بین المللی با تاکید بر حل و فصل وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. پاتروشف به ویژه گفت، که مقامات افغانستان اکنون پیامدهای هرج و مرج به جا مانده از سوی ایالات متحده را تجربه می کنند و وضعیت در کشور به سرعت رو به وخامت است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.