Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 45057
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 فوریه 2023 - 16:10 |

هزاران نفر در بلژیک تظاهرات کردند

هزاران نفر در بلژیک تظاهرات کردند

هزاران نفر از شاغلان بخش‌ مراقبت‌های بهداشتی بلژیک با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور و در اعتراض به دولت، شرایط بهتر کاری را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ هزاران نفر از کارکنان و کارگران بخش‌ مراقبت‌های بهداشتی بلژیک روز سه شنبه با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور و در اعتراض به دولت، شرایط بهتر کاری را خواستار شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی آرتی» بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از شاغلان بخش بهداشتی و پزشکی  در سراسر «بروکسل» پایتخت بلژیک با برپایی تظاهراتی خواستار شرایط کاری بهتر و دستمزد بیشتر شدند.

فعالان اتحادیه‌های کارگری و شاغلان بخش بهداشتی بلژیک خواستار استخدام افراد بیشتری در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان هستند. «مارک سلسلاک» از فعالان اتحادیه کارگری بلژیک گفت: «سال‌های ارزشمند هدر می‌روند و ما نمی‌توانیم تا انتخابات ۲۰۲۴ صبر کنیم.»

این در حالی است که کارگران بلژیکی همچنین در نوامبر ۲۰۲۲ در جریان اعتصابات سراسری علیه افزایش قیمت‌ها به خیابان‌ها آمدند که موجب اختلال در حمل‌ونقل، لغو اجباری پروازها و لغو خدمات عمومی شدند.

اتحادیه‌های کارگری بلژیک اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین تنها در یک سال ۱۳۰ درصد، برق ۸۵ درصد و سوخت ۵۷ درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

دولت بلژیک مشکلات را پذیرفته، اما هنوز هیچ برنامه قانع کننده‌ای برای تغییر بحران در این بخش ارائه نکرده است.

اخیرا نیز هزاران بلژیکی در اعتراض به افزایش هزینه‌های معیشتی به خیابان‌های بروکسل آمدند. پلیس بروکسل اعلام کرد که حدود ۱۷ هزار نفر در اعتراضی که چند اتحادیه کارگری آن را بر پا کردند، مشارکت داشتند. به گفته پلیس بلژیک، این افراد که کارمندان بخش دولتی بلژیک بودند، با افزایش تورم در سراسر اروپا، خواستار بهبود دستمزد و شرایط کاریشان شدند. برخی از معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «از حقوق و مستمری حمایت شود.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.